AR252 Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR252
Ad Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi II
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Doğu Akdeniz (Kilikya), Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı ( MÖ 3000-2000) kültürleri ile ilgili genel bilgiler kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Doğu Akdeniz (Kilikya), Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı ( MÖ. 3000-2000) yerleşim yerlerinin mimarisi, sanatı ve ölü gömme gelenekleri incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001,

Notlar

T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken Tunç Çağı kronolojisini listeler
ÖÇ02 Kilikya/Amik Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Erken Tunç Çağı kültürlerini tanımlar.
ÖÇ03 Erken Tunç Çağının alt evrelerini kavrar.
ÖÇ04 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Erken Tunç Çağı mimarisini kavrar.
ÖÇ05 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı çanak çömlek geleneğini inceler
ÖÇ06 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı ölü gömme adetlerini sınıflandırır
ÖÇ07 Kilikya/Amik Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı yerleşim yerlerinin sanatını ayırt eder.
ÖÇ08 Yerleşim yerlerinde ele geçen buluntular vasıtasıyla bölgeler arası ilişkileri analiz eder.
ÖÇ09 Kültürler arası ilişkileri yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tunç Çağ Anadolu kültürlerinin gelişimi ve kronolojik sıralaması, ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001, T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kilikya Bölgesi, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgesi Eski Tunç Çağı kültürleri, ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001, T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kestel, Soloi A.Yener 2000, s.71-76, 88-98; R.Yağcı 2001, s.559 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yumuktepe, Gözlükule, Tell Tainat, Tilmen Höyük J.Garstang 1953, s.181-197; H.Goldman 1940, s.60-86; R.Braidwood-L.Braidwood 1960, s.13-14, 345-347; R.Duru 2003, s.12-14. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tell el Cüdeyde, Dhahab, Tell Açhana R.Braidwood-L.Braidwood 1960, s.5-15, 343-495, ; L.Wooley 1955, s.5-32. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Oylum Höyük, Horum Höyük, Kargamış E.Özgen 1990, s.203-205; A.Tibet ve diğ. 2001, s.137-151; L.Woolley 1952, s.218-219. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Gedikli Karahöyük, Birecik Mezarlığı, Tilbeş Höyük R.Duru 2006; K.Sertok-R.Ergeç 1999, s.87-107; Greaves-Helwing 2001, s.490. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tilbaşar Höyük C.Kepinski 2005, s.145-159; E.Genç 2017, s.293-304; E.Genç 2018, s.159-172. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Titriş, Lidar Höyük, Kurban Höyük G.Algaze vd. 2000, s.145-150; Mattney ve diğ. 1999, s.158-194; H.Hauptmann 1999, s.71-72; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hacınebi, Gre Vrike, Hayaz Höyük Stein 1998, s.183-185; T.Ökse 2001, s.298-302; A.Engin 2007, s.267-285. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hassek Höyük, Samsat, Girnavaz, Üçtepe Gerber 2000, s.213-217; N.Özgüç 2009; H.Erkanal 1991, s.221-292; V.Sevin 1994, K.Köroğlu 1998. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Norşun Tepe, Tepecik, Tülin Tepe H.Hauptmann 2000, s.419-425; U.Esin 2000, s.126-127; U.Esin 2000- s.87-88. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Arslantepe, Korucutepe, Değirmentepe Frangipane 1998, s.291-294; Palmieri vd.1998, s.115-121; van Loon-Güterbock 1972, s.127-131; R.Duru 2000, s.130-132. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Pulur Höyük, Sos Höyük, Tilkitepe H.Z.Koşay 1976, s.77-80; Sagona 2000, s.329-335; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS