Genel Bilgi
Kod | AR343 |
Ad | Hititlerde Yerleşim Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin başlıca merkezlerinde açığa çıkarılan dini ve resmi kamu yapıları ile sivil yapıları hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hitit Devletinin şehirleri ve yerleşim düzenleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Klengel 2002, s.413;
Notlar
van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hitit şehirlerini tanır. |
ÖÇ02 | Hitit tapınak mimarisini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Hitit saray mimarisini ayırt eder. |
ÖÇ04 | Hitit mimarisini inceler |
ÖÇ05 | Hitit mimari inşa tekniğini ayırt eder |
ÖÇ06 | Hitit savunma sistemini ayırt eder |
ÖÇ07 | Hitit şehir yerleşmelerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Hitit yerleşim sistemini tasnif eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hitit Siyasi Tarihi | Klengel 2002, s.413; van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Boğazköy-Hattuşa Stadeli, tapınak mimarisi ve kutsal alanları | Seeher 2002, s.435, 450, 461; Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Boğazköy-Hattuşa kent suru, su yapıları ve tahıl depolama alanları | Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortaköy-Şapinuwa Yerleşim Düzeni | Süel-Süel 2012, s.178 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kuşaklı-Şarişşa Yerleşim Düzeni | Müller-Karpe 2002, s.470; Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 220 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Alaca Höyük Yerleşim Düzeni | Özgüç 2002, s.468; Çınaroğlu-Çelik 2010; Çınaroğlu- Çelik 2012, s. 196 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Maşat Höyük | Özgüç 1978; Özgüç 2002, s.466 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnandıktepe | Özgüç 1988 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hüseyindede | Yıldırım 2012, s.228 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eskiyapar ve Boyalı Höyük Yerleşim Düzenleri | Sipahi 2012, s.240, 252 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Büklükale Yerleşim Düzeni | Matsumura 2012, s.274 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kayalıpınar Yerleşim Düzeni | Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 282 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Oymaağaç Höyük Yerleşim Düzeni | Czichon 2012, s.298 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |