AR343 Hititlerde Yerleşim Modelleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR343
Ad Hititlerde Yerleşim Modelleri
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin başlıca merkezlerinde açığa çıkarılan dini ve resmi kamu yapıları ile sivil yapıları hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Hitit Devletinin şehirleri ve yerleşim düzenleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Klengel 2002, s.413;

Notlar

van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hitit şehirlerini tanır.
ÖÇ02 Hitit tapınak mimarisini ayırt eder.
ÖÇ03 Hitit saray mimarisini ayırt eder.
ÖÇ04 Hitit mimarisini inceler
ÖÇ05 Hitit mimari inşa tekniğini ayırt eder
ÖÇ06 Hitit savunma sistemini ayırt eder
ÖÇ07 Hitit şehir yerleşmelerini analiz eder.
ÖÇ08 Hitit yerleşim sistemini tasnif eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hitit Siyasi Tarihi Klengel 2002, s.413; van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Boğazköy-Hattuşa Stadeli, tapınak mimarisi ve kutsal alanları Seeher 2002, s.435, 450, 461; Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Boğazköy-Hattuşa kent suru, su yapıları ve tahıl depolama alanları Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ortaköy-Şapinuwa Yerleşim Düzeni Süel-Süel 2012, s.178 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kuşaklı-Şarişşa Yerleşim Düzeni Müller-Karpe 2002, s.470; Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 220 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alaca Höyük Yerleşim Düzeni Özgüç 2002, s.468; Çınaroğlu-Çelik 2010; Çınaroğlu- Çelik 2012, s. 196 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Maşat Höyük Özgüç 1978; Özgüç 2002, s.466 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnandıktepe Özgüç 1988 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hüseyindede Yıldırım 2012, s.228 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eskiyapar ve Boyalı Höyük Yerleşim Düzenleri Sipahi 2012, s.240, 252 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Büklükale Yerleşim Düzeni Matsumura 2012, s.274 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kayalıpınar Yerleşim Düzeni Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 282 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Oymaağaç Höyük Yerleşim Düzeni Czichon 2012, s.298 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS