AR347 Eski Anadolu Dilleri (Tarihi Metinler) I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR347
Ad Eski Anadolu Dilleri (Tarihi Metinler) I
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Murşili döneminde yaşanan olayları kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Hitit kralı II. Murşili'nin yıllıkları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

A. Ünal, Hititler Devrinde Anadolu II, İstanbul, 2003.

Notlar

E. Akurgal, Hatti ve Hitit Uygarlıkları, İzmir, 1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Murşili'nin döneminde yaşanan olayları açıklar.
ÖÇ02 Murşili'nin soy ağacını analiz eder.
ÖÇ03 Murşili'nin çocuk yaşta tahta geçmesini değerlendirir.
ÖÇ04 Hattuşa adının yazılışının farklı versiyonlarını açıklar.
ÖÇ05 Murşili zamanındaki veba hastalığını analiz eder.
ÖÇ06 Vebanın Hitit sarayına kadar yayıldığını gösterir.
ÖÇ07 Murşili'nin ilk tarih yazıcılığını açıklar.
ÖÇ08 Murşili'nin veba dualarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hitit kralı II. Murşili'nin soy ağacı Kloekhorst, Alvin, Etymological Dictionary of the Hittite Inherited Lexicon, Leiden Indo-European Etymological Dictionary Series, Vol. 5, Leiden-Boston 200 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 İlk tarih yazıcısı olarak Murşili'nin yaptıkları Ünal, Ahmet, Hititçe Çok Dilli El Sözlüğü, Vol. I A-M, Vol II N-Z, Philologia Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, Band 108.1, 2, Hamburg 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Anadolu'da görülen veba salgını Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Murşili'nin yıllıklarının çivi yazısı ile yazılması Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Yıllıkta geçen kelimelerin Türkçesi ve gramer açıklamaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Hattuşa şehir adının, değişik versiyonları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Murşili'nin veba için tanrılara duası Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yıllıktaki satırların işlenmesi Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Yıllıkla ilgili yapılan yayınlar Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Satırlardaki Hititçe kelimelerin Türkçeleri ve gramer açıklamaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Yıllıktaki satırların işlenmesi ve satırlarda yer alan Hititçe, Akadca kelimelerin açıklamaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Murşili'nin Yıllığının satırlarındaki kelimelerin işlenmesi Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Yıllıktaki satırların açıklamaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Yıllıktaki kelimelerin tercüme ve gramer açıklamalarının işlenmesi Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS