Genel Bilgi
Kod | AR355 |
Ad | Kilikya Arkeolojisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğu'da Amanoslari kuzeyde ise Toros Dağlarınca kapatılmış kapalı bir havza olan Kilikya'da yaşamış uygarlıklar ayrıntılarıyla anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Anadolu'nun en müstesna bölgelerinden birisi olan Kilikya'nın arkeolojisi her yönüyle incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders materyali
Notlar
A. Ünal - K. S. Girginer, Kilikya-Çukurova, Homer Kitabevi, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kilikya'nın fiziki coğrafyasını ve avantajlarını yerleşim tarihi açısından analiz eder. |
ÖÇ02 | Kilikya kültürlerini çağdaş uygarlıklarla farklı ve benzer özelliklerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Kilikya'yı her yönüyle tanır. |
ÖÇ04 | Kilikya Arkeolojisini dönemlere göre değerlendirir. |
ÖÇ05 | Kilikya Arkeolojisindeki önemli ve güçlü özellikler ile çevre kültür bölgelerindeki verilerle ilişki kurar. |
ÖÇ06 | Kizzuwatna Ülkesi ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Kizzuwatna Arkeolojisindeki gelişimi tartışır. |
ÖÇ08 | Kizzuwatna Arkeolojisini araştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kilikya'nın fiziki coğrafyası ve aldığı isimler | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kilikya'nın araştırma ve kazı tarihçesi | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Paleolitik dönemde Kilikya | Verilen kaynakların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Neolitik dönemde Kilikya | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kalkolitik ve Erken Tunç Çağı'nda Kiilikya | Konuyla ilgili yayın taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Orta Tunç Çağı'nın başlarında Kilikya | Bulunan yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kizzuwatna Devleti'nin kuruluşu | Yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hitit ve Kizzuwatna ilşkileri | Litaratür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hititlerle Kizzuwatna'nın yaptığı devlet antlaşmaları | Okunması gerekli yayınların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Geç Tunç Çağ'nda Kizzuwatna | Okunan yayınların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Kizzuwatna kentleri | Ödev konusu seçimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Lawazantiya kenti ve kazıları | Kaynakların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Diğer Kizzuwatna yerleşimleri | Ödevlerin son kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | MÖ II.Binin sonunda Kizzuwatna | Ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |