Genel Bilgi
Kod | AR361 |
Ad | Antik Dünya'da Kadın |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile son yıllarda farklı bilim dallarında önem kazanan kadın araştırmalarının kapsamında antik toplumda kadının yeri ve günümüze uzanan benzerliklerini değerlendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini Prehistorik çağlardan başlayarak, ilgili arkeolojik bulgular doğrultusunda antik Yunan ve Roma toplumunda kadının konumunu incelemek oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
L. McClure, Klasik Antikitede Kadınlar. Doğumdan Ölüme. Koç Üniv. Yay. 2023
Notlar
Ellen Reeder, Pandora. Frauen im kasisischen Griechenland
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öncelikle interdisipliner bağlamda metodolojik temelli antik kaynaklardan dönemin kadın olgusunu tanımlar. |
ÖÇ02 | Ana tanrıçadan geç antiğe kadar anaerkilden ataerkile geçiş sürecini yorumlar. |
ÖÇ03 | Antik dünyanın sosyal yapısı içinde kadının yerini mitolojik örneklerle değerlendirir. |
ÖÇ04 | Antik sanat örnekleri ışığında öğrendiği bilgileri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Antik Yunan ve Roma mitolojisini kavrar. |
ÖÇ06 | Antik sanat ve mitolojik örneklerin ışığında günümüze yansımalarını yorumlar. |
ÖÇ07 | Antik sanatta kadınla ilgili metafor, semboller ve ikonografik özellikleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Kadın araştırmaları alanındaki bilgileri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antik Kültürlerde Kadın: Ana başlıklar ve terimler | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Prehistorik-Bronzçağ toplumlarında ve sanatında kadın imgeleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ege ve Akdeniz Havzasında Geometrik sanattan Klasik dönem sanatına ölü kültünde kadın | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antik Yunan sanatında ölü gömme kültünde kadın betimleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antik Yunan toplumunda, ailesinde kadın | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antik Yunan'da ve Roma'da doğumdan ölüme kadar kadının önemli yaşam kesitleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çocuk, ergen, düğün, eş, anne (terminolojive mitoloji eşliğinde) | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | genel takrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Antik Dünyada kadın: giysiler, aksesuar, makyaj ve mobilya | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Antik sanat örnekleriyle mitolojiden dişil kahraman çözümlemeleri I | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | II. mitolojiden dişil kahraman çözümlemeleri: Büyücüler, Arktoi ve diğerleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mitolojidek kadınla ilgili metaforlar, semboller I | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | metaforlar, semboller II: Kutlar, sepetler ve yabani hayvanlar | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Günümüz popüler kültür ve sanatına etkileri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Özet ve Tekrar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |