Genel Bilgi
Kod | AR338 |
Ad | Hitit Sanatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin sanat anlayışını çanak-çömlek ve plastik eserler ışığında incelemektir.
Dersin İçeriği
Hitit Devletinin sanatı ve stil özellikleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401;
Notlar
T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hitit çanak çömleğini tanır. |
ÖÇ02 | Hitit tanrı heykelciklerini tanır. |
ÖÇ03 | Hitit dininin sanatı üzerine etkilerini kavrar. |
ÖÇ04 | Hitit sanatında insan fizyonomisini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Hitit sanatında hayvan fizyonomisini ayırt eder. |
ÖÇ06 | Hitit madeni eserlerini tanır. |
ÖÇ07 | Hitit kaya anıtlarını tanır. |
ÖÇ08 | Hitit sanatının stil özelliklerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı | T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hitit sanatının kökeni | T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eski Hitit Dönemi Seramiği | ArkeoAtlas 3, 2004, Jacob,W. (director) 2002, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Orta Hitit Dönemi çanak çömleği | A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hitit İmparatorluk Dönemi çanak çömleği | A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hitit Tanrı Heykelcikleri | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Diğer Hitit Heykelcikleri | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Schimmel koleksiyonu | O.W.Muscarella 1974, Ancient Art, The Norbert Schimmel Collection, katalog.123-131.- | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Boston yumruk biçimli riton | H.G. Güterbock-T.Kendall 1995, A Hittite Silver Vessel in the from of a Fist, The | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kastamonu Kınık metal eserleri | K.Emre-Çınaroğlu 1993, N.Özgüç'e Armağan, s.675-713 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ankara-İzmir arası Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kayseri Konya arası Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Adana Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Boğazköy, Alaca Höyük, Ortaköy | ArkeoAtlas 3, 2004, J.Seeher, 1996, J.Seeher, 2005, T.Özgüç, 1978, T. Özgüç, 1982, T. Özgüç, 1988 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |