AR354 Sanat Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR354
Ad Sanat Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat tarihi nedir, nasıl doğdu ve temelindeki fikirleri, bugüne nasıl geldiğini gibi soruları yanıtlayarak akımları tanımaktır. Ayrıca antik sanat ve Geç antik dönem kapsamında Bizans sanatını, ortaçağ ve günümüze kadar süregelen etkilerini tanıtmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde sanatın ve sanat tarihini incelenmesi ve öğretilmesi hakkında, felsefe, din ve estetiğin tarihleri, sanat tarihi ile diğer beşeri bilim disiplinlerdeki güncel eleştiri akımları hakkında düşünceleri ve yorumları anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihihin Tarihi, Koç Üniv. Yayınları

Notlar

Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat Tarihinin temel düzeydeki bilgilerini kavrar.
ÖÇ02 Sanat Tarihi alanında kuramsal bilgileri yorumlar.
ÖÇ03 Sanat Tarihi konusunda edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak değerlendirir.
ÖÇ04 Sanat Tarihinin genel hatlarını, sanat akımlarını örnekler ışığında yorumlar.
ÖÇ05 Sanat Tarihi kuramları ve düşünme biçimlerini modern ve çağdaş sanata bağlantılar kuarrak açıklar.
ÖÇ06 Antik sanat örneklerinden başlanarak Rönesans, klasisizm gibi çağları, sonraki dönemlerdeki karşılaştırmayı ve gelişimini kavrar.
ÖÇ07 Sanat Tarihi akımlarını tarih, felsefe arka planıyla günümüze etkilerini değerlendirir.
ÖÇ08 Sanat Tarihi bilgisi arka planıyla insanlık kültür tarihini farklı açılardan yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat nedir gibi sorulara yanıt aramak, beşeri bilim olarak Sanat Tarihi ve bağlantılı disiplinler Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Antik Teori ve yazınında sanat: Aristoteles, Platon, Polyklet ve Vitruvius Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Antik Yunan ve Roma sanatında heykel Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 I. Bizans Sanatı Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 II. Bizans Mimarisi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 I. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Mimari Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 II. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Sanat Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Barok ve Rokoko Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yeni Klasikçilik Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 19. yüzyıl sanat akımları, sanatçıları ve tarihi arka plan Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 I. 19. yüzyıl sanatı ve mimarisi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 II: 20. yüzyıl sanat akımları, sanatçıları ve tarihi arka plan Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 III. 20. yüzyıl sanatı ve mimarisi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:23