Genel Bilgi
Kod | AR354 |
Ad | Sanat Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat tarihi nedir, nasıl doğdu ve temelindeki fikirleri, bugüne nasıl geldiğini gibi soruları yanıtlayarak akımları tanımaktır. Ayrıca antik sanat ve Geç antik dönem kapsamında Bizans sanatını, ortaçağ ve günümüze kadar süregelen etkilerini tanıtmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde sanatın ve sanat tarihini incelenmesi ve öğretilmesi hakkında, felsefe, din ve estetiğin tarihleri, sanat tarihi ile diğer beşeri bilim disiplinlerdeki güncel eleştiri akımları hakkında düşünceleri ve yorumları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihihin Tarihi, Koç Üniv. Yayınları
Notlar
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat Tarihinin temel düzeydeki bilgilerini kavrar. |
ÖÇ02 | Sanat Tarihi alanında kuramsal bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Sanat Tarihi konusunda edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak değerlendirir. |
ÖÇ04 | Sanat Tarihinin genel hatlarını, sanat akımlarını örnekler ışığında yorumlar. |
ÖÇ05 | Sanat Tarihi kuramları ve düşünme biçimlerini modern ve çağdaş sanata bağlantılar kuarrak açıklar. |
ÖÇ06 | Antik sanat örneklerinden başlanarak Rönesans, klasisizm gibi çağları, sonraki dönemlerdeki karşılaştırmayı ve gelişimini kavrar. |
ÖÇ07 | Sanat Tarihi akımlarını tarih, felsefe arka planıyla günümüze etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Sanat Tarihi bilgisi arka planıyla insanlık kültür tarihini farklı açılardan yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat nedir gibi sorulara yanıt aramak, beşeri bilim olarak Sanat Tarihi ve bağlantılı disiplinler | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Antik Teori ve yazınında sanat: Aristoteles, Platon, Polyklet ve Vitruvius | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Antik Yunan ve Roma sanatında heykel | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | I. Bizans Sanatı | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | II. Bizans Mimarisi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | I. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Mimari | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | II. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Sanat | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Barok ve Rokoko | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yeni Klasikçilik | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 19. yüzyıl sanat akımları, sanatçıları ve tarihi arka plan | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | I. 19. yüzyıl sanatı ve mimarisi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | II: 20. yüzyıl sanat akımları, sanatçıları ve tarihi arka plan | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | III. 20. yüzyıl sanatı ve mimarisi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |