Genel Bilgi
Kod | AR451 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamada öğrenilen ve tecrübe kazanılan kazı veya yüzey araştırmalarından dönüşte bilgilerin pekiştirilmesi
Dersin İçeriği
6. eğitim-öğretim yarıyılının sonunda, yaz aylarında kazı veya yüzey araştırmasında staj yapan öğrencilerin teorik olarak bili ve deneyimlerini pekiştirmek
Dersin Ön Koşulu
6. yarıyılın sonunda yaz aylarında bir ay, mümkünse arazide kazı veya yüzey araştırmalarında staj yapılması gerekmektedir.
Kaynaklar
Ders materyali
Notlar
C. Gates 2020, Locus-Lot System: Guidelines for Archaeolohical Excavations, Bilgin yayınevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kazı ve yüzey araştırmalarından öğrenilen bilgilerle teorik bilgiler arasındaki ilişkiyi tartışır. |
ÖÇ02 | Kazı ve yüzey araştırması tekniklerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Kazı ve yüzey araştırması ile belgeleme tekniklerini araştırır. |
ÖÇ04 | Arazi çalışmalarında elde edilen bulgularla belgeleme teknikleri arasında ilişki kurar. |
ÖÇ05 | Kazı tekniklerini ve belgeleme yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Belgeleme yöntemlerini tanır. |
ÖÇ07 | Arkeolojide pratik bilgiler ile uygulamada edilinen deneyimler arasındaki ilişkileri ayırt eder. |
ÖÇ08 | Arkeolojide arazi deneyiminin ne kadar önemli olduğunu analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | kazı ve teknikleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | kazı ve teknikleri devam | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | yüzey araştırması | Verilen kaynakların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Belgeleme yöntemleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belgeleme yöntemlerine devam | Konuyla ilgili yayın taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | mevzuat ve kanunlar | Bulunan yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | mevzuat ve kanuna devam | Yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | arazi çalışmaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | arazi | Okunması gerekli yayınların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | sahada çalışma | okunan yayınların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | kazı çalışmaları | ödev konusu seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | öğrencilerin katıldıkları arazi çalışmaları hakkında devam | kaynakların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel değerlendirme | ödevlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tartışma | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Final | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |