Genel Bilgi
Kod | AR459 |
Ad | Suriye-Filistin Arkeolojisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BAKİYE EDENS (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
MÖ. 5.-4.bin Levant'ındaki karmaşık toplumların gelişimini ve MÖ. 3. bin boyunca Levant'taki şehirleşme ve şehirsizleşme döngüsünü öğretmek.
Dersin İçeriği
Yerleşim örüntüleri, mimari, zanaat ürünleri, ölü gömme örüntüleri, botaniksel ve fonal kalıntılar, ticari ilişkiler, ve Levan'ta sosyal karmaşıklık ve şehirleşmenin değişen tabakalarını yansıtan diğer arkeolojik kanıtlar.
Dersin Ön Koşulu
Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı
Kaynaklar
Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.
Notlar
Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suriye ve Levant'ın doğal çevresini tanır |
ÖÇ02 | Suriye ve Levant'ta MÖ. 4. ve 3. bin sırasında şehirleşme döngüleri ve karşılaştırmalı kültürel kronolojiyi kavrar |
ÖÇ03 | Kuzey Suriye'de MÖ. 4. bin süreci şehirlerinin gelişim ve çöküşlerini kavrar |
ÖÇ04 | Mezopotamya kültürü geleneğinin gelişiminde Kuzey Suriye rolünü kavrar. |
ÖÇ05 | Suriye ve kuzey Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar. |
ÖÇ06 | Güney Levant'nın Geç Kalkolitik kültürlerini kavrar. |
ÖÇ07 | MÖ 4. bin sırasında Mısır ve Güney Levant ilişkisini kanıtları ile tanır. |
ÖÇ08 | Suriye ve Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar. |
ÖÇ09 | Levant ve diğer bölgeler arasında ticari ilişkileri kanıtları ile kavrar. |
ÖÇ10 | Suriye ve Levant'ta Erken Bronz Çağı sonu kent topluluklarının çöküşünü kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedefleri, bölgesel coğrafya ve doğal çevre | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği (MÖ. 4400-3100)- yerleşme örüntüleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- sosyal karmaşıklığın ortaya çıkışı | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- Uruk Mezopotamyası ile ilişkiler (MÖ. 3600-3000), ve Erken Bronz I-II'de (MÖ. 3000-2600) şehirsizleşme | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Kuzey Levant'ta Erken Bronz III-IVA (MÖ.2600-2250)- şehirler, saraylar ve tapınaklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Kuzey Levant'ta erken Bronz III-IVA - Zanaat ürünleri ve sanat | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Kuzey Levant'ta .Erken Bronz III-IVA - ölü gömme pratikleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi (MÖ. 4500-3800) - kasaba ve köyler | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi- ölü gömme pratikleri, metalurji, meslekler | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Güney Levant'ın Erken Bronz I'i- Köy yaşamına dönüş (MÖ. 3800-3300) ve Mısırlı koloniler (MÖ.3300-3100 | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Güney Levant'ta Erken Bronz II-III (MÖ. 3000-2500)- şehirler, saraylar, tapınaklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Güney Levant'ta Erken Bronz II-III - ekonomik üretimler ve ölü gömme pratikleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Güney Levant'ta Erken Bronz IV (MÖ: 2500-2200)- şehirlerin çöküşü ve çobansı topluluklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Kuzey Levant'ta Erken Bronz IVB- karışık bir manzara | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |