AR459 Suriye-Filistin Arkeolojisi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR459
Ad Suriye-Filistin Arkeolojisi I
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS


Dersin Amacı

MÖ. 5.-4.bin Levant'ındaki karmaşık toplumların gelişimini ve MÖ. 3. bin boyunca Levant'taki şehirleşme ve şehirsizleşme döngüsünü öğretmek.

Dersin İçeriği

Yerleşim örüntüleri, mimari, zanaat ürünleri, ölü gömme örüntüleri, botaniksel ve fonal kalıntılar, ticari ilişkiler, ve Levan'ta sosyal karmaşıklık ve şehirleşmenin değişen tabakalarını yansıtan diğer arkeolojik kanıtlar.

Dersin Ön Koşulu

Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı

Kaynaklar

Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.

Notlar

Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suriye ve Levant'ın doğal çevresini tanır
ÖÇ02 Suriye ve Levant'ta MÖ. 4. ve 3. bin sırasında şehirleşme döngüleri ve karşılaştırmalı kültürel kronolojiyi kavrar
ÖÇ03 Kuzey Suriye'de MÖ. 4. bin süreci şehirlerinin gelişim ve çöküşlerini kavrar
ÖÇ04 Mezopotamya kültürü geleneğinin gelişiminde Kuzey Suriye rolünü kavrar.
ÖÇ05 Suriye ve kuzey Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar.
ÖÇ06 Güney Levant'nın Geç Kalkolitik kültürlerini kavrar.
ÖÇ07 MÖ 4. bin sırasında Mısır ve Güney Levant ilişkisini kanıtları ile tanır.
ÖÇ08 Suriye ve Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar.
ÖÇ09 Levant ve diğer bölgeler arasında ticari ilişkileri kanıtları ile kavrar.
ÖÇ10 Suriye ve Levant'ta Erken Bronz Çağı sonu kent topluluklarının çöküşünü kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin hedefleri, bölgesel coğrafya ve doğal çevre tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği (MÖ. 4400-3100)- yerleşme örüntüleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- sosyal karmaşıklığın ortaya çıkışı tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- Uruk Mezopotamyası ile ilişkiler (MÖ. 3600-3000), ve Erken Bronz I-II'de (MÖ. 3000-2600) şehirsizleşme tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Kuzey Levant'ta Erken Bronz III-IVA (MÖ.2600-2250)- şehirler, saraylar ve tapınaklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Kuzey Levant'ta erken Bronz III-IVA - Zanaat ürünleri ve sanat tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Kuzey Levant'ta .Erken Bronz III-IVA - ölü gömme pratikleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi (MÖ. 4500-3800) - kasaba ve köyler tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi- ölü gömme pratikleri, metalurji, meslekler tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Güney Levant'ın Erken Bronz I'i- Köy yaşamına dönüş (MÖ. 3800-3300) ve Mısırlı koloniler (MÖ.3300-3100 tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Güney Levant'ta Erken Bronz II-III (MÖ. 3000-2500)- şehirler, saraylar, tapınaklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Güney Levant'ta Erken Bronz II-III - ekonomik üretimler ve ölü gömme pratikleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Güney Levant'ta Erken Bronz IV (MÖ: 2500-2200)- şehirlerin çöküşü ve çobansı topluluklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Kuzey Levant'ta Erken Bronz IVB- karışık bir manzara tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS