AR461 Geç Hitit Sanatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR461
Ad Geç Hitit Sanatı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geç Hitit dönemi kent devletlerinin mimarisi ve sanatını ayrıntılı bir şeklide aktarmak

Dersin İçeriği

Hititlerin yıkılışından sonra Güneydoğu Anadolu, Kilikya ve Kuzey Suriye'ye göç etmiş olan Hitit ardıllarının bu coğrafyada Hitit, Arami, Geç Assur ve Fenike etkileriyle oluşturdukları kültür tanıtılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

W. Orthmann 1971, Untersuchungen zur spaethethitischen Kunst, Bonn,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geç Hitit sanatının tüm özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ02 Geç Hitit sanat stil gruplarını analiz eder.
ÖÇ03 Geç Hitit dönemi mimarisini diğer kültürlerden farklı ve benzer yanlarını ayırt eder.
ÖÇ04 Geç Hitit dönemi eserlerini tanır.
ÖÇ05 Geç Hitit dönemi orthostat ve stellerini tanımlar.
ÖÇ06 Geç Hitit dönemi tasvir sanatı özellikleriyle Geç Assur dönem özellikleriyle ilişki kurar.
ÖÇ07 Geç Hitit dönemi tarihi coğrafyasını araştırır.
ÖÇ08 Bu dönemin Önasya sanatını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Hitit dönemi fiziki coğrafyası ve yayılım alanları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Geç Hitit sanatı 1. stil grubu özellikleri önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Geç Hitit sanatı 2. stil grubu özellikleri verilen kaynakların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Geç Hitit sanatı 3. stil grubu özellikleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geç Hitit sanatı 4. stil grubu özellikleri konuyla ilişkili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karkamış kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gurgum kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arslantepe kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sam'al kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri okunması gereken yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aleppo ve Ain Dara kentleri mimarisi ve tasvirli sanat eserleri okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tell Halaf ve Tell Tayinat kentleri mimarisi ve tasvirli sanat eserleri ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Azatiwataya kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Till Barsip ve Sakçagözü kentleri tasvirli sanat eserleri ödevlerin son kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tabal bölgesi buluntuları ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:34