AR465 Antik Dönemde Kent Planlaması

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR465
Ad Antik Dönemde Kent Planlaması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

MÖ 8.-MS 4. yy arasındaki Akdeniz Bölgesinde Yunan ve Roma kentlerinin planları üzerinden prensibleri, mimari formları, tarihsel, sosyal ve felsef, arka planı ile birlikte irdeler.

Dersin İçeriği

Yunan ve Roma Dönemi kent planları, tarihi, siyasi arka planın ışığında Antik dünyanın önemli yapıları kentleri, kuruluşları sosyal toplumsal açıdan karşılaştırmalı ele alınır. Dönem özelliklerini yansıtan tipik örneklere ve teknik kavramlara verilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Charles Gates, Antik Kentler, Koç Üniv. yay.

Notlar

R. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antik Dönem mimarisinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.
ÖÇ02 Antik Dönem mimarisi ve kent planlaması alanında kuramsal bilgileri yorumlayabilme becerisini edinir.
ÖÇ03 Antik Dönem kentleri planlaması ve mimarisi konusunda edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Antik Yunan ve Roma kent haritalarını yorumlamayı öğrenir.
ÖÇ05 Antik kent plan örneklerinin bir önceki ve sonraki dönemlerledeki karşılaştırmayı ve gelişimi yorumlamayı öğrenir.
ÖÇ06 Antik Yunan ve Roma kent planlamasında günümüz modern kent planlamasına, kent olgusuna urbanistik açıdan etkilerini yorumlamayı öğrenir.
ÖÇ07 Antik Yunan ve Roma yapı planlarını yorumlamayı öğrenir.
ÖÇ08 Antik Yunan ve Roma kent planlamasının felsefi ve sosyolojik düşünce prensiplerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antik Kent Urban Theorisine Giriş Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Vitruvius'un Teorileri Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Antik Yunan: Hippodamos Kent planlama prensibi Izgara Planı Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kent planlamasında Yunan ve Roma terimlerinin karşılaştırılması Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Anadolu'dan Milet ve Priene; Yunanistan'dan Pire Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Diğer kent ve kutsal alan örnekleri: Atina, Delphi, Olympia Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Genel değerlendirme Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Helenistik teraslama kent planı: Pergamon Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Roma Dönemi kent planlamasına giriş ve erken örnekler Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Cardo-Decumanus kent planlama prensibi, kökeni Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Karagah şeması ve Veteran kolonileri Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Timgad, Djemila, Dougga, Leptis Magna kentleri Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ortadoğu Roma kentleri I: Palmyra, Hatra Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 II. Roma eyaletleri Kentleri: Gerasa, Petra Kütüphane, İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 06:13