Genel Bilgi
Kod | AR450 |
Ad | Bitirme Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Programın amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmak ve profesyonel yaşamlarında yayın yapabilmeleri için gerekli araştırma ve yazma altyapısını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma yapılacak konunun kapsamlı olarak irdelenmesi, konu ile ilgili kaynakça taraması ve konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kaynaklar
Notlar
Tez konusu ile ilgili kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belli bir konuda araştırmaya nasıl başlaması gerektiğini hatırlar |
ÖÇ02 | Araştırma sorularını saptar. |
ÖÇ03 | Soruların cevaplarına ulaşacak araştırma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Kaynak taramasını nasıl yapması gerektiğini kavrar. |
ÖÇ05 | Yazım metodlarını kullanır |
ÖÇ06 | Konuyu irdeleme metodlarını ve yöntemlerini uygular |
ÖÇ07 | Bir konuda araştırma yapmak için baştan sona takip edilmesi gereken bütün aşamaları ortaya koyar |
ÖÇ08 | Araştırma konusunu detaylı olarak değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme | Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Tez çalışması ile ilgili literatür taraması | Tez konusu ile ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma | Tez konusu ile ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama | Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma | Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma | bütün kaynakları toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi | Kitap ve makalelerden dip not yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi | Ana ve alt başlıkların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tez bölümlerinin yazımı | Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Tezin alt bölümlerinin yazımı | Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Tezin bölümlerinin okuması | Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Tezin alt bölümlerinin okuması | Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Tezin son kontrolü | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Tezin değerlendirmesi | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |