AR450 Bitirme Tezi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR450
Ad Bitirme Tezi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

Programın amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmak ve profesyonel yaşamlarında yayın yapabilmeleri için gerekli araştırma ve yazma altyapısını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma yapılacak konunun kapsamlı olarak irdelenmesi, konu ile ilgili kaynakça taraması ve konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kaynaklar

Notlar

Tez konusu ile ilgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belli bir konuda araştırmaya nasıl başlaması gerektiğini hatırlar
ÖÇ02 Araştırma sorularını saptar.
ÖÇ03 Soruların cevaplarına ulaşacak araştırma yöntemlerini kavrar.
ÖÇ04 Kaynak taramasını nasıl yapması gerektiğini kavrar.
ÖÇ05 Yazım metodlarını kullanır
ÖÇ06 Konuyu irdeleme metodlarını ve yöntemlerini uygular
ÖÇ07 Bir konuda araştırma yapmak için baştan sona takip edilmesi gereken bütün aşamaları ortaya koyar
ÖÇ08 Araştırma konusunu detaylı olarak değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Tez çalışması ile ilgili literatür taraması Tez konusu ile ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma Tez konusu ile ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma bütün kaynakları toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi Kitap ve makalelerden dip not yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi Ana ve alt başlıkların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Tez bölümlerinin yazımı Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Tezin alt bölümlerinin yazımı Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Tezin bölümlerinin okuması Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Tezin alt bölümlerinin okuması Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Tezin son kontrolü Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Tezin değerlendirmesi Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS