AR462 Kilikya Prehistoryası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR462
Ad Kilikya Prehistoryası
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAKİYE EDENS


Dersin Amacı

Öğrencilere, ait oldukları üniversitenin de dahil olduğu Adana'yı da içine alan, Antalya'dan Suriye'ye uzanan, Kilikya olarak tanımlanan geniş bölgenin prehistoryasını öğretmek, dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, Kilikya olarak tanımlı coğrafyada, Pleistosenin en erkenlerinden Holosen boyunca, insan topluluklarının davranış biçimlerini ve ekonomik, sosyal durumlarını, iletişimlerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı.

Kaynaklar

İlgili kaynakça okunsun

Notlar

İlgili kaynakça okunsun


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kilikya prehistoryasına odaklaşmış eski ve güncel çalışmalardan haberdar olur.
ÖÇ02 Bölgenin jemorfolojisi ile doğal ve çevresel tarihçesini bilir.
ÖÇ03 Kilikya insanının Paleolitik dönem doğal ve çevresel şartlarına adaptasyon sürecinde yarattığı kültürlerini ve kültürel ilişkilerini tanır.
ÖÇ04 Avcı-toplayıcılığa dayalı ekonominin, Kilikya Pleistosen topluluklarındaki içeriklerini tanır.
ÖÇ05 Öğrenci, arkeolojideki Epipaleolitik tartışmalarda Kilikya'nın oynadığı rollleri öğrenmiş olur.
ÖÇ06 Öğrenciler, tarım ve hayvancılığın başlangıç ve yayılımında, Kilikya coğrafyasındaki durumları ve etkilerini öğrenmiş olur.
ÖÇ07 Kilikya Neolitik topluluklarını ve diğer dönemlere etkilerini, öğrenciler öğrenmiş olur.
ÖÇ08 Öğrenciler, Kalkolitik Kilikya topluluklarının, sosyal ve ekonomik içeriklerini, diğer coğrafyalardaki ayni sürecin toplulukları ile olan ilişkilerini kavramış olur.
ÖÇ09 Öğrenciler, dersin zamansal çerçevesi boyunca, Kilikya'daki insan topluluklarının kültürel akışlarında etkin olan olayların neler olduğunu kavramış olur.
ÖÇ10 Öğrenciler, erken dönem ticari faaliyetlerde Kilikya'nın kaynaklarının neler oldupunu öğrenmiş olur.
ÖÇ11 Öğrenciler, Anadolu ve evrensel anlamda, Prehistorik süreç boyunca insanın sosyal, kültürel ve ekonomik aşamalarında, Kilikya'nın rolünü genel olarak öğrenmiş olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin sunumu, coğrafi ve zamansal boyutları. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Araştırma tarihçesi ve antik yazılı kaynaklar. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Paleolitik Kilikya I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Paleolitik Kilikya II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Kilikya'nın avcı-toplayıcıları. Kitapta ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Derste tutulan notlar gözden geçirilsin-Dönem konuları çalışılsın Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Epipaleolitik hareketlilik ve Kilikya. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Tarım ve hayvancılığın erken durumları İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Neolitik Kilikya'sı I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Neolitik Kilikya'sı II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Kalkolitik Kilikyası I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Kalkolitik Kilikyası II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Kilikya'nın Anadolu Prehistoryasındaki önemi. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS