Genel Bilgi
Kod | AR462 |
Ad | Kilikya Prehistoryası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİYE EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BAKİYE EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, ait oldukları üniversitenin de dahil olduğu Adana'yı da içine alan, Antalya'dan Suriye'ye uzanan, Kilikya olarak tanımlanan geniş bölgenin prehistoryasını öğretmek, dersin amacıdır
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Kilikya olarak tanımlı coğrafyada, Pleistosenin en erkenlerinden Holosen boyunca, insan topluluklarının davranış biçimlerini ve ekonomik, sosyal durumlarını, iletişimlerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı.
Kaynaklar
İlgili kaynakça okunsun
Notlar
İlgili kaynakça okunsun
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kilikya prehistoryasına odaklaşmış eski ve güncel çalışmalardan haberdar olur. |
ÖÇ02 | Bölgenin jemorfolojisi ile doğal ve çevresel tarihçesini bilir. |
ÖÇ03 | Kilikya insanının Paleolitik dönem doğal ve çevresel şartlarına adaptasyon sürecinde yarattığı kültürlerini ve kültürel ilişkilerini tanır. |
ÖÇ04 | Avcı-toplayıcılığa dayalı ekonominin, Kilikya Pleistosen topluluklarındaki içeriklerini tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, arkeolojideki Epipaleolitik tartışmalarda Kilikya'nın oynadığı rollleri öğrenmiş olur. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, tarım ve hayvancılığın başlangıç ve yayılımında, Kilikya coğrafyasındaki durumları ve etkilerini öğrenmiş olur. |
ÖÇ07 | Kilikya Neolitik topluluklarını ve diğer dönemlere etkilerini, öğrenciler öğrenmiş olur. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, Kalkolitik Kilikya topluluklarının, sosyal ve ekonomik içeriklerini, diğer coğrafyalardaki ayni sürecin toplulukları ile olan ilişkilerini kavramış olur. |
ÖÇ09 | Öğrenciler, dersin zamansal çerçevesi boyunca, Kilikya'daki insan topluluklarının kültürel akışlarında etkin olan olayların neler olduğunu kavramış olur. |
ÖÇ10 | Öğrenciler, erken dönem ticari faaliyetlerde Kilikya'nın kaynaklarının neler oldupunu öğrenmiş olur. |
ÖÇ11 | Öğrenciler, Anadolu ve evrensel anlamda, Prehistorik süreç boyunca insanın sosyal, kültürel ve ekonomik aşamalarında, Kilikya'nın rolünü genel olarak öğrenmiş olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin sunumu, coğrafi ve zamansal boyutları. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Araştırma tarihçesi ve antik yazılı kaynaklar. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Paleolitik Kilikya I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Paleolitik Kilikya II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Kilikya'nın avcı-toplayıcıları. | Kitapta ilgili bölüm okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Derste tutulan notlar gözden geçirilsin-Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Epipaleolitik hareketlilik ve Kilikya. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Tarım ve hayvancılığın erken durumları | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Neolitik Kilikya'sı I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Neolitik Kilikya'sı II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Kalkolitik Kilikyası I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Kalkolitik Kilikyası II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Kilikya'nın Anadolu Prehistoryasındaki önemi. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |