Genel Bilgi
Kod | AR152 |
Ad | Eski Anadolu Dillerine Giriş II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile Eski Anadolu dilleri ve çivi yazısını öğretmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, eski Anadolu Dillerine genel bir giriş yapıldıktan sonra, Hititlerin kulllanmış olduğu Hititcenin grameri ve çivi yazılı heceleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ÜNAL 2016: A.Ünal, Hititçe-Türkçe, Türkçe-Hititçe Büyük Sözlük, Hattice, Hurrice, Hiyeroglif Luvicesi, Çivi Yazısı Luvicesi ve Palaca Sözcük Listeleriyle Birlikte; Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara.
Notlar
ÜNAL2007:A.Ünal,Hititçe ÇokDilli El Sözlüğü Vol.I A-M,VolIIN-Z,PhilologiaSprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, Band 108.1, 2, Hamburg.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar. |
ÖÇ02 | Eski Anadolu'nun Asur Ticaret Kolonileri Dönemini kavrar. |
ÖÇ03 | Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititleri değerlendirir. |
ÖÇ04 | Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler'in kullanmış olduğu yazı çeşidini ve çivi yazısını tanır. |
ÖÇ05 | Yazının ilk ortaya çıktığı yer Mezopotamya'daki resim yazısının çivi yazısına dönüşmesini kavrar. |
ÖÇ06 | Resim yazısından çivi yazısına geçişi değerlendirir. |
ÖÇ07 | Çivi yazısı hecelerini kavrar. |
ÖÇ08 | Çivi yazısının gramerini analiz eder. |
ÖÇ09 | Hitit çivi yazısını tanımlar. |
ÖÇ10 | Hititlerin Anadolu tarihindeki yerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eski Anadolu tarihi coğrafyası hakkında bilgi vermek. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Eski Anadolu'nun Asur Ticaret Kolonileri Dönemi hakkında bilgi vermek. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler hakkında bilgi vermek. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler'in tarihteki önemi hakkında bilgi vermek. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Maşat Höyük'ten elde edilmiş Hitit çivi yazılı tabletlerin transkripsiyon ve tercümesi. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Maşat Höyük'ten elde edilmiş Hitit çivi yazılı tabletler. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Maşat Höyük'teki tabletlerin Türkçe ve gramer açıklamaları. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kitap ve Makale Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maşat Höyükteki tabletlerin konuları. | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Eski Anadoluda Haberleşme | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Hititlerin Mektuplaşmaları | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Mşt. 75/13 Numaralı çivi yazılı mektubun işlenmesi | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Mşt. 75/13 numaralı mektubun çivi yazısının ve transkripsiyonunun yapılması | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Mektubun kelime açıklamaları | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Mektuptaki kelimelerin gramer ve tercümelerinin yapılması | Kitap ve Makale Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Makale Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Makale Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |