AR152 Eski Anadolu Dillerine Giriş II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR152
Ad Eski Anadolu Dillerine Giriş II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile Eski Anadolu dilleri ve çivi yazısını öğretmek hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste, eski Anadolu Dillerine genel bir giriş yapıldıktan sonra, Hititlerin kulllanmış olduğu Hititcenin grameri ve çivi yazılı heceleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ÜNAL 2016: A.Ünal, Hititçe-Türkçe, Türkçe-Hititçe Büyük Sözlük, Hattice, Hurrice, Hiyeroglif Luvicesi, Çivi Yazısı Luvicesi ve Palaca Sözcük Listeleriyle Birlikte; Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara.

Notlar

ÜNAL2007:A.Ünal,Hititçe ÇokDilli El Sözlüğü Vol.I A-M,VolIIN-Z,PhilologiaSprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, Band 108.1, 2, Hamburg.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar.
ÖÇ02 Eski Anadolu'nun Asur Ticaret Kolonileri Dönemini kavrar.
ÖÇ03 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititleri değerlendirir.
ÖÇ04 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler'in kullanmış olduğu yazı çeşidini ve çivi yazısını tanır.
ÖÇ05 Yazının ilk ortaya çıktığı yer Mezopotamya'daki resim yazısının çivi yazısına dönüşmesini kavrar.
ÖÇ06 Resim yazısından çivi yazısına geçişi değerlendirir.
ÖÇ07 Çivi yazısı hecelerini kavrar.
ÖÇ08 Çivi yazısının gramerini analiz eder.
ÖÇ09 Hitit çivi yazısını tanımlar.
ÖÇ10 Hititlerin Anadolu tarihindeki yerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eski Anadolu tarihi coğrafyası hakkında bilgi vermek. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Eski Anadolu'nun Asur Ticaret Kolonileri Dönemi hakkında bilgi vermek. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler hakkında bilgi vermek. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler'in tarihteki önemi hakkında bilgi vermek. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Maşat Höyük'ten elde edilmiş Hitit çivi yazılı tabletlerin transkripsiyon ve tercümesi. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Maşat Höyük'ten elde edilmiş Hitit çivi yazılı tabletler. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Maşat Höyük'teki tabletlerin Türkçe ve gramer açıklamaları. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Maşat Höyükteki tabletlerin konuları. Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Eski Anadoluda Haberleşme Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Hititlerin Mektuplaşmaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Mşt. 75/13 Numaralı çivi yazılı mektubun işlenmesi Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Mşt. 75/13 numaralı mektubun çivi yazısının ve transkripsiyonunun yapılması Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Mektubun kelime açıklamaları Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Mektuptaki kelimelerin gramer ve tercümelerinin yapılması Kitap ve Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve Makale Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:40