Genel Bilgi
Kod | MV132 |
Ad | Genel İşletme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı genel işletmecilikte kavramlar, sorunlar ve süreçleri incelemeyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
İşletme ile ilgili temel kavramları tanıtmak,işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesidir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
GENEL İŞLETME,DETAY YAYINCILIK,Doç. Dr. Şükran Karaca, Dr. Öğr. Üyesi Meftune Özbakır Umut
Notlar
İşletme Yönetimine Giriş, Ömer Dinçer ,Yahya Fidan, Alfa Yayınları,2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmede yer alan temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Kuruluş yeri seçme kriterlerini belirler. |
ÖÇ03 | Yönetim fonksiyonlarını tanır. |
ÖÇ04 | İşletme çeşitlerini sınıflandırır. |
ÖÇ05 | İşletme amaçlarının önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Girişimci ve yönetici kavramlarını ayırt eder. |
ÖÇ07 | İşletme yapısını tanır ve amaçlarını açıklar. |
ÖÇ08 | İşletmelerin büyüklük ve kapasitelerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları listeler | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar(işe alma-işten ayrılma). | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, önemini açıklar, düzenler, saklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri yorumlayarak değerlendirir, sorunları analiz eder ve belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması yapıp, sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazışma yapar, bilgileri depolar, depolanmış bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme ile ilgili temel kavramların açıklanması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarihsel gelişiminin sıralanması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İşletmelerde yönetim kavramlarının açıklanması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İşletmelerin amaçlarının sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Başlıca işletme amaçlarının kavratılması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İşletmelerde kuruluş aşamaları ve fizibilite çalışmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İşletmelerde yer alan yönetim seviyelerinin açıklanması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletmelerde yönetim fonksiyonlarının kavratılması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İşletmelerde girişimci ve yöneticinin açıklanması | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İşletme kuruluşunun aşamaları ve fizibilite çalışmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yönetim işlevlerinin kavratılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İşletmelerin çeşitli durumlara göre sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İşletmelerin hukuki durumlarına göre sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İşletmelerde yönetici ve girişimci kavramlarının farkının kavratılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |