Genel Bilgi
Kod | BAT217 |
Ad | Biyoteknolojiye Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, biyoteknoloji ile doku kültürü ilke ve kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Biyoteknoloji kavramı ve tarihsel gelişimi, bitki biyoteknolojisinde kullanılan doku ve hücre kültürü, rejenerasyon yöntemleri, kültür tipleri, kültür ortamları ve oluşturulmaları, protoplast füzyonu, haploidi ve dihaplizasyonu, somaklonal varyasyon, genetik mühendisliği ve tarımda uygulama alanları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çiltaş A Aksakal E Orhan E Dikbaş N Sirkecioğlu AN Alak G Bayır M 2012 Tarımsal Biyoteknoloji Ders Notları
Notlar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknoloji ile ilgili temel kavramları ve tarihsel gelişimi açıklar. |
ÖÇ02 | Doku kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Doku kültüründe kullanılan bitki besin ortamlarını ve bileşenlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Bitki besi ortamı hazırlamanın prensiplerini açıklar. |
ÖÇ05 | Doku kültürü yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Bitki biyoteknolojisi ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ07 | Bitki biyoteknolojisinin önemini öğrenir. |
ÖÇ08 | Doku kültürü ile çoğaltımı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknoloji kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doku, hücre kültürü ve kullanım alanları, totipotensinin doku kültüründeki önemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültüre alınmış hücre ve dokuların temel ihtiyaçları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kültür tipleri ve oluşturulmaları, bitki rejenerasyonu ve tipleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Doku, hücre kültürünün oluşturulması ve muhafazası | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doku, hücre kültüründe bitki büyüme düzenleyicileri ve kullanılmasının temel prensipleri 1 kısım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Doku, hücre kültüründe bitki büyüme düzenleyicileri ve kullanılmasının temel prensipleri 2.kısım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku kültürünün kullanım alanları, avantaj ve dez avantajları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meristem kültürü | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | haploid doku kültürü | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Tartışma |
12 | Protoplast Kültürü somatik melezleme | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Embriyo Kültürü | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Organogenesis ve somatik embriyogenesis | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Anlatım, Tartışma |
15 | Hastalıksız Bitki Üretimi ile Mikroçoğaltım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |