BAT231 Bahçe Bitkileri Hastalık ve Zararlıları ile Mücadele

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT231
Ad Bahçe Bitkileri Hastalık ve Zararlıları ile Mücadele
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ


Dersin Amacı

Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de hastalık ve zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan hastalık ve zararlılara karşı temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bitki Hastalıkları, zararlıları, Ürün grupları ve Mücadeleler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Meyve Bağ Zararlıları, Yazarlar: Nedim Uygun, Rifat Ulusoy, İsmail Karaca, Serdar Satar, Yayınevi Akademisyen Kitabevi Sebze Zararlıları, Yazar, Rıfat Ulusoy Yayınevi, Karahan Kitabevi

Notlar

Yaygın internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur
ÖÇ02 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanır,
ÖÇ03 Doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer
ÖÇ04 Kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumları bilir
ÖÇ05 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar
ÖÇ06 Genelde Ziraat Teknikerliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur
ÖÇ07 Bağ hastalık ve zararlıları ile mücadelesini kavramıştır
ÖÇ08 Turunçgil hastalık ve zararlıları ile mücadelesini kavramıştır
ÖÇ09 Meyve hastalık ve zararlıları ile mücadelesini kavramıştır
ÖÇ10 Sebze hastalık ve zararlıları ile mücadelesini kavramıştır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bahçe Tarımı ve Bitki Koruma İlişkileri Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yumuşak Çekirdekli Meyve Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sert Çekirdekli Meyve Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Sert Kabuklu Meyve Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Turunçgil Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bağ Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sebze Hastalıkları Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 TURUNÇGİL ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 SUPTROPİK MEYVE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 SEBZE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 YAPRAĞI YENİLEN SEBZE ZARARLILARI Ders notundaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS