AYS425 Seçmeli Ders (Fitness)

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYS425
Ad Seçmeli Ders (Fitness)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ


Dersin Amacı

FİTNESS. Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. temel kavramları bilir.

Dersin İçeriği

FİTNESS Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

All Around Fitness, by Oliver Barteck

Notlar

All Around Fitness, by Oliver Barteck


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ALETSİZ TEMEL HAREKETLERİN TANIMINI BİLİR GENEL OLARAK HANGİ SPORLARDA KULLANILABİLECEĞİNİ AÇIKLAR
ÖÇ02 ŞINAV
ÖÇ03 MEKİK VE CRUNCH
ÖÇ04 TERS MEKİK
ÖÇ05 LUNGE
ÖÇ06 SQUAT
ÖÇ07 PLANK
ÖÇ08 JUMPING JACK AND BURPEES
ÖÇ09 BARFIX
ÖÇ10 ROLLER SLIDING
ÖÇ11 CIRCUIT TRAINING
ÖÇ12 BOSU BALL TRAINING
ÖÇ13 İNSANİTY TRAINING
ÖÇ14 CT TRAINING
ÖÇ15 TABATA TRAİNING


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ALETSİZ TEMEL HAREKETLERİN TANIMI PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma
2 ŞINAV PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 MEKİK VE CRUNCH PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 TERS MEKİK PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 LUNGE PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 SQUAT PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 PLANK PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav PRATİK Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 BARFIX PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 ROLLER SLIDING PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 BOSU BALL TRAINING PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 CIRCUIT TRAINING PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 İNSANİTY TRAINING TEMEL PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 İNSANİTY TRAINING PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 TABATA TRAİNING PRATİK Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS