Genel Bilgi
Kod | AYS425 |
Ad | Seçmeli Ders (Fitness) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
FİTNESS. Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. temel kavramları bilir.
Dersin İçeriği
FİTNESS Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
All Around Fitness, by Oliver Barteck
Notlar
All Around Fitness, by Oliver Barteck
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ALETSİZ TEMEL HAREKETLERİN TANIMINI BİLİR GENEL OLARAK HANGİ SPORLARDA KULLANILABİLECEĞİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ02 | ŞINAV |
ÖÇ03 | MEKİK VE CRUNCH |
ÖÇ04 | TERS MEKİK |
ÖÇ05 | LUNGE |
ÖÇ06 | SQUAT |
ÖÇ07 | PLANK |
ÖÇ08 | JUMPING JACK AND BURPEES |
ÖÇ09 | BARFIX |
ÖÇ10 | ROLLER SLIDING |
ÖÇ11 | CIRCUIT TRAINING |
ÖÇ12 | BOSU BALL TRAINING |
ÖÇ13 | İNSANİTY TRAINING |
ÖÇ14 | CT TRAINING |
ÖÇ15 | TABATA TRAİNING |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ALETSİZ TEMEL HAREKETLERİN TANIMI | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma |
2 | ŞINAV | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | MEKİK VE CRUNCH | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | TERS MEKİK | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | LUNGE | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | SQUAT | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | PLANK | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | PRATİK | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | BARFIX | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | ROLLER SLIDING | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | BOSU BALL TRAINING | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | CIRCUIT TRAINING | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | İNSANİTY TRAINING TEMEL | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | İNSANİTY TRAINING | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | TABATA TRAİNING | PRATİK | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |