BP111 Botanik

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP111
Ad Botanik
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CANSU GENCER


Dersin Amacı

Bitkilerin, genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, kök, gövde, yaprak ve üreme organları hakkında yorum yapılabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bitkilerin temel, morfolojik, anatomik, ve fizyolojik yapılarının kavranması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik)

Notlar

Kişisel ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hücresinin iç yapısını belirtir
ÖÇ02 Hücre çeperinin yapısını ve hücreler arası geçitleri tanımlar
ÖÇ03 Bitkilerin morfolojik özelliklerini açıklar
ÖÇ04 Bitkisel dokulara örnek verir
ÖÇ05 Hücre organellerinin dokularla olan bağlantısını kurar
ÖÇ06 Döllenme ve zigot oluşumunu tartışır
ÖÇ07 Tohumun yapısını tanımlar
ÖÇ08 Bitki ve hayvan hücresi arasındaki farklara örnek verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hücre tanımı ve yapılarına göre organizmaların sınıflandırılmas Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hücre zarı ve hücre zarından madde geçişinin anlatılması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sitoplazmanın fizksel ve kimyasal özelliklerinin açıklanması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sitoplazma içerisindeki organeller Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hücrenin ihtiva ettiği organik ve inorganik maddelerin sınıflandırılması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Genetik şifre ve protein sentezinin oluşlumunun anlatılması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hücre bölünmesi Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doku bilimine giriş ve terimlerin açıklanması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Meristem doku, sürekli doku ve koruyucu dokuların tanıtılması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 İletim doku sistemlerinin açıklanması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Destek doku ve salgı doku sistemlerinin açıklanması Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mitoz bölünmenin anlatımı Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mayoz bölünmenin anlatımı Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sınav hazırlığı Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS