Genel Bilgi
Kod | BP111 |
Ad | Botanik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerin, genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, kök, gövde, yaprak ve üreme organları hakkında yorum yapılabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bitkilerin temel, morfolojik, anatomik, ve fizyolojik yapılarının kavranması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik)
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hücresinin iç yapısını belirtir |
ÖÇ02 | Hücre çeperinin yapısını ve hücreler arası geçitleri tanımlar |
ÖÇ03 | Bitkilerin morfolojik özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Bitkisel dokulara örnek verir |
ÖÇ05 | Hücre organellerinin dokularla olan bağlantısını kurar |
ÖÇ06 | Döllenme ve zigot oluşumunu tartışır |
ÖÇ07 | Tohumun yapısını tanımlar |
ÖÇ08 | Bitki ve hayvan hücresi arasındaki farklara örnek verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre tanımı ve yapılarına göre organizmaların sınıflandırılmas | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücre zarı ve hücre zarından madde geçişinin anlatılması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sitoplazmanın fizksel ve kimyasal özelliklerinin açıklanması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sitoplazma içerisindeki organeller | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücrenin ihtiva ettiği organik ve inorganik maddelerin sınıflandırılması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genetik şifre ve protein sentezinin oluşlumunun anlatılması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hücre bölünmesi | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku bilimine giriş ve terimlerin açıklanması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meristem doku, sürekli doku ve koruyucu dokuların tanıtılması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İletim doku sistemlerinin açıklanması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Destek doku ve salgı doku sistemlerinin açıklanması | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mitoz bölünmenin anlatımı | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mayoz bölünmenin anlatımı | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sınav hazırlığı | Tatlı, A., 1996. Genel biyoloji (Botanik) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |