Genel Bilgi
Kod | BP114 |
Ad | Bitkilerde Budama ve Aşılama Tek. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde budamanın amaçları, zamanları, şekilleri, meyve ağaçlarında, bağlarda ve bazı süs bitkilerinde budama, şekil verme konuları işlenmekte, bitkilerde aşılamanın amaçları ve şekilleri hakkında uygulamaların yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bitkilerde kış ve yaz budamaları, şekil verme teknikleri açıklanır. Budamanın zamanları kullanılan teknikler, dikim, gençleştirme ve verim budamaları uygulanır. Aşılama ve budama yapabilme becerisi kazanılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Budamanın tanımı, amacı ve önemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Budamanın fizyolojik etkileri, terbiye sistemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Meyve türlerinde kullanılan anaçlar ve özelliklerini belirtir. |
ÖÇ04 | Aşı tekniklerine örnek verir ve uygular |
ÖÇ05 | Budama ve aşılamada uygulanan yöntemleri tartışır |
ÖÇ06 | Türe göre budama tipine karar verir |
ÖÇ07 | Göz aşısı tekniklerini uygular |
ÖÇ08 | Kalem aşısı tekniklerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Budamanın tanımı ve amaçları Budamayı gerekli kılan nedenler - çevresel nedenler - kültürel nedenler | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Budama yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Budamanın etkileri - ağaçların büyüme kuvveti üzerine etkiler - ağaçların verime başlaması, - verim ve kalite üzerine etkiler - bazı olumsuz etkileri | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Budama zamanları Yaz budaması: amaçları, zamanı, şekilleri | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kış budaması: amaçları, zamanı, şekilleri | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Budama araç ve gereçleri | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Budama şekilleri - dikim budaması - şekil budaması | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenci sunumları (1. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Öğrenci sunumları (2. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Aşı ve Aşılamanın amaçları, yöntem ve zamanları Aşılamanın Sınırları | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aşıda Kaynamayı Etkileyen Etmenler Göz Aşı Yöntemleri T göz aşısı, Yongalı göz aşısı | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kalem Aşı Yöntemleri Aşı Kalemlerinin Alınması ve muhafazası | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yarma Aşı - Karma Aşı - Kabuk(Çoban) Aşı Dilcikli aşı | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Ders Notları Tekrarı | Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Nurettin Kaşka | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |