Genel Bilgi
Kod | BP130 |
Ad | Tarla bitkileri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Serin ve sıcak iklim tahılları hakkında temel bilgileri tanımlar
Dersin İçeriği
Serin ve sıcak iklim tahıllarının önemi, adaptasyonu, yapısı ve kültürü hakkında genel ve özel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
BAYDAR H. (2021). Tarla Bitkileri Tarımı ve Endüstrisi (Ders Notu) https://ziraat.isparta.edu.tr/assets/uploads/sites/138/files/tarla-bitkileri-tarimi-ve-endustrisi-04012021.pdf. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi.
Notlar
Sepetoğlu,H., 2009. Tarla bitkileri I, Ege Ün. Ziraat Fakültesi Yayın No:569.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serin ve sıcak iklim tahıllarının önemini, sistematikteki yerini, adlandırılmasını açıklar |
ÖÇ02 | Serin iklim tahıllarının morfolojik ve gelişimsel özelliklerini bilir, birbirinden ayırabilir |
ÖÇ03 | Büyüme ve gelişmede çevre koşullarının etkisini kavrar |
ÖÇ04 | Serin iklim tahıllarında verim oluşum süreçlerini tartışır |
ÖÇ05 | Serin iklim tahılları yetiştiriciliğine örnek verir |
ÖÇ06 | Türkiye de yetiştirilen buğday çeşitleri, buğdayın adaptasyonunu açıklar |
ÖÇ07 | Tahılların tarımdaki yerini açıklar |
ÖÇ08 | Farklı mısır kültürü uygulamaları yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve işlenecek konular ve kullanılacak kaynakların ve araç ve gereçlerin tanıtılması ve öğrencilerle tanışma. | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tahılların ekonomik önemi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Serin iklim tahıllarının sınıflandırılması ve adaptasyonu | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Serin iklim tahıllarının yapı ve morfolojisi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkiye de yetistirilen bugday cesitleri, bugdayın adaptasyonu | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | bugday kültürü | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | koleksiyon bahçesinde inceleme | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | cavdar dersi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Lif bitkilerinin önemi, morfolojik özellikleri ve yetiştiriciliği | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Nişasta-şeker bitkilerinin önemi, morfolojik özellikleri ve yetiştiriciliği | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | yulaf dersi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | tritikale | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mısır | Düz Anlatım, Tartışma, beyın fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yem bitkilerinin önemi, morfolojik özellikleri ve yetiştiriciliği | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |