BP219 Pazarlama

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP219
Ad Pazarlama
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pazarlama - Kavramlar - Kararlar , Beta Basım Yayım, İlhan Cemalcılar

Notlar

Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama Beta Yayınevi, Dr:Öğr.Üyesi Aziz Öztürk, Ömer Faruk Güven


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Pazar türlerini sınıflar.
ÖÇ03 Pazarlamanın temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapar.
ÖÇ05 Pazarlama karması araçlarını tasarlar.
ÖÇ06 pazarlama karması elemanlarını ve pazarlamanın çevre koşullarını bilir.
ÖÇ07 Pazarlama düşüncesinin gelişimini bilir.
ÖÇ08 Değişen müşteri beklentileri ve satın alma güdüleri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Tüketici davranışları Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Pazarlama karması: Ürün Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pazarlama karması: Fiyat Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
10 Pazarlama karması: Dağıtım Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Pazarlama karması: Tutundurma Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Pazarlama ve pazar araştırması Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Nöropazarlama Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Derslerin Gözden Geçirilmesi Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS