Genel Bilgi
Kod | BP205 |
Ad | Ilıman İklim Meyveleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ilıman iklim meyvelerinin yetiştiriciliği, ekolojik özellikleri, çoğaltılması ve diğer kültürel işlemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Ülkemizdeki meyveciliğin durumunu, türlerin genel özelliklerini, meyvelerle ilgili temel kavramları ve sertifikalı fidan kullanmanın önemi hakkında bilgiler verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyvelerin sınıflandırılmasını açıklar |
ÖÇ02 | Ilıman iklim meyvelerinin ekolojik isteklerini tanımlar |
ÖÇ03 | Meyve bahçesi kurulumunda hangi meyvenin seçilebileceğine karar verir |
ÖÇ04 | Meyvelerin hasada ve pazara hazırlanmasına örnek verir |
ÖÇ05 | Meyvelerin hangi türde değerlendirileceğini tartışır |
ÖÇ06 | Yumuşak çekirdekli, meyve türlerinin biyolojisi ve morfolojisi, yetiştirme tekniklerini açıklar |
ÖÇ07 | Sert çekirdekli meyve türlerinin biyolojisi ve morfolojisi, yetiştirme tekniklerini açıklar |
ÖÇ08 | Sert kabuklu meyve türlerinin biyolojisi ve morfolojisi, yetiştirme tekniklerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyvecilikte kullanılan temel kavramlar ve tanımlar | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
2 | Sertifikalı fidan kullanma ve bahçe tesisinde dikkat edilmesi gereken konular | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Ülkemizde meyveciliğin durumu | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Elma yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Armut yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ayva yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Şeftali, nektarin yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kayısı yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Erik, kiraz yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ceviz yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Fındık yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Antepfıstığı yetiştiriciliği | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Meyvelerin değerlendirme şekilleri | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Ders Notları Tekrarı | Ilıman İklim Meyve Türleri. Cilt 1,2,3. Prof. Dr. Rahmi Özçağıran, Prof. Dr. Ali Ünal, Prof. Dr. Elmas Özeker, Doç. Dr. Murat İsfendiyaroğluEge Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |