Genel Bilgi
Kod | BP227 |
Ad | Örtü Altı Sebze Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Örtü altı sebzeciliğini tanıtmak, örtü altı sebzeciliğinin dünyadaki ve Türkiyedeki son durumu hakkında bilgi vermek, örtü altında sebze yetiştirilebilmesi için gerekli, ekolojik ve sosyal faktörler ve seralarda kullanılan yetiştirme teknikleri hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Sebze kavramının tanımlanması, sebze yetiştiriciliğinin temel kavramlarını öğretilmesi, örtü altı yetiştiriciliği nasıl yapıldığı hakkında bilgiler verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kişisel Ders Notları
Notlar
Sebze Yetiştiriciliği. Prof. Dr. Atilla Günay
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye de örtü altında yetiştiricilik durumlarını açıklar |
ÖÇ02 | Pomolojik sınıflandırmayı ve örtü altında yetiştirilen önemli çeşitleri tanımlar |
ÖÇ03 | Örtü altı yetiştiricilikte iklimlendirme, ürünlerin bakımını gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Yurtdışı pazarında örtü altı yetiştiriciliğin önemini belirtir |
ÖÇ05 | Örtü altı sistemlerinin kurulumunu pratikte uygular |
ÖÇ06 | Açıkta ve örtü altında yetiştiriciliği kıyaslar |
ÖÇ07 | Örtü altı yetiştiricilikte ürünlerin hasadı ve muhafazasını tartışır |
ÖÇ08 | Topraksız tarım yetiştiriciliği hakkında tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sebzenin tanımı, önemi ve farklı sebze türlerinin görsel olarak tanıtımı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sebzelerin farklı özelliklerine göre sınıflanıdırlması | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Örtü altı yetiştiriciliğinin tanımı ve farklı örtü sistemlerinin tanıtılması | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Dünyada ve Türkiyede örtü altı sebzeciliğinin genel durumu | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Örtü altı sebze yetiştiriciliğinin prensipleri | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Örtü altında sebze yetiştirilebilmesi için gerekli ekolojik faktörler | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Örtü altı sebze yetiştirciliğinde önemli olan sosyal faktörler | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tohum ekimi, toprak hazırlığı, fide dikimi | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sulama, havalandırma, gübreleme, çapalama | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Budama, tozlama döllenmeye yardım | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Örtü altında yetişen sebze türlerinin özellikleri | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Öğrenci Ödevleri (1. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci Ödevleri (2. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ders tekrarı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |