Genel Bilgi
Kod | BP233 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bölüm öğrencilerinin bu konuda faaliyet gösteren resmi ve özel kuruluşlarda çalışarak mesleki bilgi, görgü, beceri ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Tüm program disiplinlerini kapsayacak biçimde, her hafta laboratuvarda, sera ve arazide ilgili öğretim elamanlarınca yönetilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Komisyon Tarafından Önerilen Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri tanımlar |
ÖÇ03 | Tarımla ilgili sorunlara karar verir ve çözümler |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularını tartışır |
ÖÇ05 | İklim ve toprak özelliklerini en iyi şekilde tanımlar |
ÖÇ06 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları kullanır |
ÖÇ07 | Amaca uygun araştırma denemesi kurar ve sonuçları bilimsel yöntemlere göre yorumlar |
ÖÇ08 | Bireysel ve ekip çalışması yapar |
ÖÇ09 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimser |
ÖÇ10 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme 1 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uyglulamalı bilgilendirme2 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme3 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme4 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme5 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme6 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | staj defterleri incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme7 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme 8 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme9 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme10 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme11 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme12 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Laboratuvar, arazi, sera gibi mekanlarda uygulamalı bilgilendirme13 | staj defterleri incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | staj defterleri incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 32 | 5 | 160 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,32 | ||
AKTS | 8 AKTS |