Genel Bilgi
Kod | BP208 |
Ad | Bağcılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bağcılığın tarihçesi ve coğrafik dağılımı, bahçe bitkileri tarımı içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olur. Asmayı tanımlar ve asma yetiştiriciliği ile ilgili temel konuları tartışır.
Dersin İçeriği
Bağcılığın tarihçesi ve coğrafik dağılımı, Dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler, Bağcılığın tarımsal faaliyetler içindeki yeri, önemi, üzüm üretimi, ticaretini açıklar. Asma sistematiği, Asma türleri ve yayılış alanlarını tanımlar. Asmanın yıllık döngüsü ile asmanın büyüme ve gelişme olayları ile çevresel faktörler arasındaki ilişkilere örnek verir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kişisel Ders Notları
Notlar
https://adana.tarimorman.gov.tr/Belgeler/Yayinlarimiz/bagcilik.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Önemli üzüm çeşitlerini tanımak ve değerlendirme şekillerini açıklar |
ÖÇ02 | Türkiye ve dünya bağcılığının kıyaslar |
ÖÇ03 | Bağ tesisinde dikkat edilecek kuralları açıklar ve uygular |
ÖÇ04 | Toprak ve iklim şartlarına göre anaç ve çeşit seçer |
ÖÇ05 | Taç yönetimi ve omcanın kritik gelişme safhalarını belirtir ve bakım işlemlerini uygular |
ÖÇ06 | Asma anaçlarının özelliklerini belirtir ve asma aşılama tekniklerini uygular |
ÖÇ07 | Asma hasadını ve muhafazasını uygular |
ÖÇ08 | Yeni asma anaç ve çeşitlerini takip eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağcılığın tarihçesi Asmanın coğrafik dağılımı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler Dünya üzüm üretimi ve ticareti | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Türkiye Bağcılığı, Eski ve yeni bağcılık alanları Türkiye bağ alanı ve üzüm üretiminin bölgelere göre dağılımı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Üzümün besin değeri Bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Asmanın sistematikteki yeri - Vitis cinsinin özellikleri (Euvitis alt cinsi, Muscadinia alt cinsi) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Asma türleri ve yayılış alanları Amerika, Asya ve Avrupa türleri, Türlerden örnekler gösterilmesi | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Üzümlerin ticari sınıflandırılması Sofralık üzümler Üzüm çeşitlerinden örnekler gösterilmesi | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Şaraplık, şıralık üzümler, kurutmalık üzümler Üzüm çeşitlerinden örnekler gösterilmesi | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Asmanın morfolojisi ve anatomisi, Kök sistemi, Gövde ve kollar, Bir yıllık dallar, Gözler ve tomurcuklar | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Yaz sürgünü,Yapraklar, Salkımlar, Taneler | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Asmanın yıllık büyüme ve gelişme döngüsü | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Asma yetiştiriciliğini etkileyen İklim Faktörleri (Sıcaklık, güneşlenme, yağış, yağmur, dolu, oransal nem, rüzgar) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Asma yetiştiriciliğini etkileyen Toprak koşulları (Toprak tipi, derinliği, taban suyu yüksekliği, reaksiyonu, tuzluluğu, kireçliliği, yorgunluğu) | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ders Notları Tekrarı | Kişisel Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |