BP208 Bağcılık

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP208
Ad Bağcılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bağcılığın tarihçesi ve coğrafik dağılımı, bahçe bitkileri tarımı içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olur. Asmayı tanımlar ve asma yetiştiriciliği ile ilgili temel konuları tartışır.

Dersin İçeriği

Bağcılığın tarihçesi ve coğrafik dağılımı, Dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler, Bağcılığın tarımsal faaliyetler içindeki yeri, önemi, üzüm üretimi, ticaretini açıklar. Asma sistematiği, Asma türleri ve yayılış alanlarını tanımlar. Asmanın yıllık döngüsü ile asmanın büyüme ve gelişme olayları ile çevresel faktörler arasındaki ilişkilere örnek verir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kişisel Ders Notları

Notlar

https://adana.tarimorman.gov.tr/Belgeler/Yayinlarimiz/bagcilik.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Önemli üzüm çeşitlerini tanımak ve değerlendirme şekillerini açıklar
ÖÇ02 Türkiye ve dünya bağcılığının kıyaslar
ÖÇ03 Bağ tesisinde dikkat edilecek kuralları açıklar ve uygular
ÖÇ04 Toprak ve iklim şartlarına göre anaç ve çeşit seçer
ÖÇ05 Taç yönetimi ve omcanın kritik gelişme safhalarını belirtir ve bakım işlemlerini uygular
ÖÇ06 Asma anaçlarının özelliklerini belirtir ve asma aşılama tekniklerini uygular
ÖÇ07 Asma hasadını ve muhafazasını uygular
ÖÇ08 Yeni asma anaç ve çeşitlerini takip eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağcılığın tarihçesi Asmanın coğrafik dağılımı Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler Dünya üzüm üretimi ve ticareti Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Türkiye Bağcılığı, Eski ve yeni bağcılık alanları Türkiye bağ alanı ve üzüm üretiminin bölgelere göre dağılımı Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Üzümün besin değeri Bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Asmanın sistematikteki yeri - Vitis cinsinin özellikleri (Euvitis alt cinsi, Muscadinia alt cinsi) Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Asma türleri ve yayılış alanları Amerika, Asya ve Avrupa türleri, Türlerden örnekler gösterilmesi Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Üzümlerin ticari sınıflandırılması Sofralık üzümler Üzüm çeşitlerinden örnekler gösterilmesi Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şaraplık, şıralık üzümler, kurutmalık üzümler Üzüm çeşitlerinden örnekler gösterilmesi Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Asmanın morfolojisi ve anatomisi, Kök sistemi, Gövde ve kollar, Bir yıllık dallar, Gözler ve tomurcuklar Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Yaz sürgünü,Yapraklar, Salkımlar, Taneler Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Asmanın yıllık büyüme ve gelişme döngüsü Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Asma yetiştiriciliğini etkileyen İklim Faktörleri (Sıcaklık, güneşlenme, yağış, yağmur, dolu, oransal nem, rüzgar) Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Asma yetiştiriciliğini etkileyen Toprak koşulları (Toprak tipi, derinliği, taban suyu yüksekliği, reaksiyonu, tuzluluğu, kireçliliği, yorgunluğu) Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ders Notları Tekrarı Kişisel Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:14