Genel Bilgi
Kod | BP230 |
Ad | Subtropik Meyveler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; bahçe tarımı bölümünden mezun olacak öğrencilere subtropik iklim koşullarında yetiştirilen bazı meyve türlerinin (yenidünya, trabzonhurması, avokado, kivii, çay, turunçgiller) biyolojik özellikleri ve ekolojik isteklerini dikkate alarak, anaç-çeşit seçimi, çoğaltılma materyali üretimi, bahçe kurulması ve bahçelerdeki yıllık bakım işleri konularında bilgi ve deneyim sunmaktır.
Dersin İçeriği
Yenidünya, trabzon hurması, avokado, kivi, çay meyve türlerinin ülke ekonomisindeki yeri, sistematikleri, ekolojik istekleri, döllenme biyolojileri, önemli çeşitleri, çoğaltılması-anaçları, bahçe kurulması ve bahçelerde yıllık bakım işleri hakkında bilgileri kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kişisel Ders Notları
Notlar
https://samsun.tarimorman.gov.tr/Belgeler/Yayinlar/Kitaplarimiz/uzumsu_meyveler.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bazı subtropik meyve türlerinde değişik iklim ve toprak koşulları için çeşit seçer |
ÖÇ02 | Çeşitlerin kendine veya yabancı döllenme özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Anaç ve çeşitlerin büyüme güçleri dikkate alınarak bahçe kurmayı tanımlar |
ÖÇ04 | Bahçelerde yıllık bakım işlerinini uygular |
ÖÇ05 | Bölgede büyük öneme sahip olan turunçgil bahçesi kurulumu ve bakımı hakkında tartışır |
ÖÇ06 | Bölgede büyük öneme sahip olan zeytin bahçesi kurulumu ve bakımı hakkında tartışır |
ÖÇ07 | Üzümsü meyveleri tanımlar ve yetirir |
ÖÇ08 | Yeni geliştirilen subtropik meyvelerin yetiştiriciliğini takip eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ile ilgili bilgilendirme ve giriş | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Portakal Yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Mandarin Yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Limon yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Altıntop yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kamkat yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Zeytin yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenci araştırmaları | Öğrenci araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kivi yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nar yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | İncir yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Üzümsü meyve yetiştiriciliği | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci uygulamaları | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ders tekrarı | Kişisel ders notları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |