ENS347 Stratejik Yönetim

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENS347
Ad Stratejik Yönetim
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı stratejik yönetimle ilgili temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders işletmelerin rakipleri karşısında rekabet üstünlüğü oluşturmak, sektör ortalamasının üzerinde kârlar elde etmek ve uzun vadede sürekliliklerini sağlamak için yapılan stratejik analizler, alınan stratejik kararlar ve bunların uygulamalarına odaklanır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Stratejik Yönetim-Geliştirme Uygulama ve Kontrol/Yazarlar: Richard B. Robinson Jr, John A. Pearce II, Çeviri Editörü: Mehmet Barca, Baskı Yılı 2015, Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

HBR Strateji, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Stratejik yönetim kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 İşletme yönetiminde stratejik yaklaşımı açıklar.
ÖÇ03 Strateji oluşturulması sürecini tanımlar
ÖÇ04 İşletmenin çevresini açıklar
ÖÇ05 Sürdürülebilir rekabetçi avantajların geliştirilmesini açıklar.
ÖÇ06 Strateji uygulamasını yapı, liderlik ve kültür çerçevesinde açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Stratejik yönetim Bölüm 1: Stratejik Yönetim (s.2-18) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Şirket misyonu Bölüm 2: İşletme Misyonu (s.20-43) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Dış çevre analizi Bölüm 4: Dış Çevre (s.80-113) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 İşletme analizi Bölüm 6: İç Çevre Analizi (s.137-177) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Uzun Vadeli Hedefler ve Stratejiler Bölüm 7: Uzun Vadeli Hedefler ve Stratejiler (s.178-213) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Strateji: İşletme Stratejisi Bölüm 8: İşletme Stratejisi (s.214-239) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Strateji: Birden Çok Sektörde Faaliyet Gösteren Şirketlerin Stratejisi Bölüm 9:Birden Çok Sektörde Faaliyet Gösteren Şirketlerin Stratejisi (s.240-261). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Stratejinin Uygulaması Bölüm 10: Uygulama(s.265-293) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Organizasyon Yapısı Bölüm 11: Organizasyon Yapısı (s.294-324) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Liderlik ve Kültür Bölüm 12: Liderlik ve Kültür (s.325-352) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Stratejik Denetim Bölüm 13: Stratejik Denetim (s.353-368) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İnovasyon ve Girişimcilik Bölüm 14: İnovasyon ve Girişimcilik (s.369-394) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Örnek Olay Analizi Nasıl Yapılır? Kısım 4: Stratejik Yönetimde Örnek Olay Analizi (s.396-404). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek Olay İncelemesi Southwest HavaYolları (s.482-498). Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 112
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,48
AKTS 4 AKTS