Genel Bilgi
Kod | BMS408 |
Ad | Protez Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin protez tasarımının tarihsel gelişimi ve protez tasarımında dikkat edilmesi gereken hususların kavratılması.
Dersin İçeriği
Protez tasarım esaslarının tarihsel süreçleri ile birlikte anlatımı.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Subrata Pal. Design of Artificial Human Joints & Organs,Springer, 978-1-4614-6254-5, 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci ortopedik sistemlerde kullanılan materyalleri öğrenir ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci ortopedik sistemlerde oluşan muhtemel hataları ve bunların nedenlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenci ortopedik sistemlerin tasarımlarının ayrı ayrı tarihsel süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci ayak bileği ve kalça protezleri konularında detaylı bilgiler edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortopedik İmplant Sistemlerinde Kullanılan Malzemelerin Özellikleri-1 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortopedik İmplant Sistemlerinde Kullanılan Malzemelerin Özellikleri-2 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hata Modları-1 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hata Modları-2 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tasarım Süreci-1 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tasarım Süreci-2 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ayak Bileği-1 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ayak Bileği-2 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ayak Bileği-3 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ayak Bileği-4 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalça-1 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalça-2 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalça-3 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kalça-4 | Ders Materyalleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Materyalleri Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Materyalleri Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |