SHS157 Bilim İnsanları ve Buluşları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS157
Ad Bilim İnsanları ve Buluşları
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK


Dersin Amacı

Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Slaytları

Notlar

Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar.
ÖÇ03 Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dört elli çalışma kurallarını uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevularını takip eder.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Bilim insanı kime denir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimin kaynakları Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin tarihi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim devrimi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS