UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MARZİYE ÖZLEM GEZEREL


Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ders notları ve sözlük

Kaynaklar

İngilizce 1 ( Ders Notları 1 )

Notlar

Videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme.
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
ÖÇ03 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme.
ÖÇ04 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme.
ÖÇ05 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
ÖÇ06 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilme.
ÖÇ07 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
ÖÇ08 Temel paragraf yazma becerisi.
ÖÇ09 Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar.
PÖÇ21 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ22 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir.
PÖÇ23 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir.
PÖÇ24 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir.
PÖÇ25 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar.
PÖÇ26 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir.
PÖÇ27 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
PÖÇ28 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir.
PÖÇ29 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir.
PÖÇ30 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ31 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir.
PÖÇ32 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar Ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 plurals with where questions; prepositions of place Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 'whose' soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Genis zaman Wh- soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 'var' 'yok' cümlelei Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 cümlede sıfatların yerleri ve isimlsrden önce kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS