ELT142 Elektronik II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT142
Ad Elektronik II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Abdülvahap SAYGIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin, küçük işaret ve büyük işaret kuvvetlendiricilerinin çalışmasını kavraması, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilmesi ve frekans karakteristiğini çizebilmesi, işlemsel yükselteçler ve uygulama devrelerinin kavranması, aktif filtre devrelerini tanıyıp çalışma ilkelerini kavrayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Transistör ve fet elemanları, küçük işaret, büyük işaret, işlemsel yükselteçler, Aktif filtre devreleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu - Mahir Can KAÇAR

Notlar

Doç. Dr. Hüseyin Demirel - Elektronik -2- Birsen yayınevi - 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küçük işaret kuvvetlendiricilerini tanır, elektriksel özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 Büyük işaret kuvvetlendiricilerini tanır ve elektriksel özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 İşlemsel yükselteçleri tanır, elektriksel özelliklerini kavrar ve analiz ilkelerini uygular
ÖÇ04 Temel işlemsel yükselteç devrelerinin çalışmasını tanımlar
ÖÇ05 Aktif filtre devrelerini açıklar ve elektriksel özelliklerini gösterir.
ÖÇ06 işlemsel yükselteç uygulamalarını yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Transistorlü yükselteç devreleri Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
2 Fetli yükselteç devreleri Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
3 Yükselteçlerin frekans analizi Bode diyagramı Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
4 Çok katlı kuvvetlendiriciler Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
5 Akortlu kuvvetlendiriciler Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
6 Fark yükselteçleri Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
7 İşlemsel yükselteçlerin polarması Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İşlemsel yükselteçlerin karakteristik analizi Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
10 İşlemsel yükselteçler Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
11 İşlemsel yükselteçli uygulama devreleri Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
12 Geri besleme Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
13 Aktif filtreler Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
14 Multivibratörler ve dalga şekillendiriciler Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
15 Laboratuvar uygulamalı sınavı ve deney raporları değerlendirilmesi Anlatım,Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:54