BAT125 Bitki Koruma

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT125
Ad Bitki Koruma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki koruma, Hastalık, zararlı, Fitopatoloji, Entomoloji, Herboloji, Hastalık ve zararlı Yönetimi ile Mücadele gibi temellerin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Bitki Korumaya giriş ve temel konular

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Entomoloji - Tarımsal, Karahan kitabevi

Notlar

Gillott C., 2005. Entomology. Third edition Springer, 830p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkilerde oluşan hastalıkların ekolojik sistem içerisindeki durumunu değerlendirebilir
ÖÇ02 Bitki hastalıkları bilimi (Fitopatoloji) içerisinde hastalıklarla savaşım konusunda temel kavramları karşılaştırır ve analiz eder
ÖÇ03 Fitopatoloji de yer alan genel bilgileri kavrar
ÖÇ04 Hastalığa neden olan cansız ve canlı öğelerin tanımlamasını yapar ve bunları sınıflandırarak kategorize eder
ÖÇ05 Genel Anlamda hastalıkla mücadeleyi bilir
ÖÇ06 Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir
ÖÇ07 Böceklerin genel anatomi ve fizyolojisini bilir
ÖÇ08 Böceklerle mücadeleye karar verme ölçütleri hakkında uygulamaya yönelik temel kavramları bilir
ÖÇ09 Temel savaşım yöntemlerini bilir
ÖÇ10 Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki Hastalıkları Fizyolojisi, Patojenin enfeksiyonu, çoğalması ve epidemi koşulları, Virüs ve virüs benzeri hastalıklar, bitkilerde oluşturduğu beliritler, zarar şekilleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Funguslar, morfolojisi, üremesi, bitkilerde oluşturmuş olduğu zarar şekilleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bakteriler, morfolojisi, üremesi, bitkilerde oluşturmuş olduğu zarar şekilleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bitki Hastalık Yönetimi İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Yabancı otlar ve Mücadele yöntemleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Abiyotik hastalıklar ve Çevre İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Böcek morfolojisi İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Böceklerin üreme şekilleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Böcek ekolojisi (Temel kavramlar) İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bitki zararlıları ile mücadele ve Entegre Mücadele Kavramı (IPM) İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:47