Genel Bilgi
Kod | KF115 |
Ad | Kimya I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya bilimini tanıtmak, günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü; Atomlar ve atom kuramı; Kimyasal bileşikler; Kimyasal tepkimeler; Sulu çözelti tepkimeleri; Gazlar; Termokimya; Atmosfer gazları ve hidrojen; Atmosfer kirliliği ve enerji konuları; Atomun elektron yapısı; Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri; Kimyasal Bağlar I: Temel Kavramlar; Kimyasal Bağlar II: Bağ kuramları; Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve kitaplar
Notlar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin özellikleri ve ölçümünü belirtir. |
ÖÇ02 | Atomlar ve atom kuramını açıklar. |
ÖÇ03 | Kimyasal bileşikleri adlandırır. |
ÖÇ04 | Kimyasal tepkimeleri örneklendirir. |
ÖÇ05 | Sulu çözelti tepkimelerini tahmin eder. |
ÖÇ06 | Gazları tanımlar. Fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Termokimyasal hesaplamaları karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Atmosfer gazları ve hidrojeni ilişkilendirir. |
ÖÇ09 | Atmosfer kirliliği ve enerji konularını açıklar. |
ÖÇ10 | Atomun elektron yapısını açıklar. |
ÖÇ11 | Periyodik çizelge ve bazı atom özelliklerini açıklar. |
ÖÇ12 | Kimyasal Bağları açıklar. |
ÖÇ13 | Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atomlar ve atom kuramı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kimyasal bileşikler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kimyasal tepkimeler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gazlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termokimya | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atmosfer gazları ve hidrojen | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Atmosfer kirliliği ve enerji konuları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atomun elektron yapısı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kimyasal Bağlar I: Temel Kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyasal Bağlar II: Bağ kuramları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |