Genel Bilgi
Kod | FZK307 |
Ad | Malzeme Bilimine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, fizik bölümü öğrencilerine malzeme biliminin günümüz teknolojisindeki yeri ve önemini kapsayan temel bilgileri öğretmek
Dersin İçeriği
Atomsal yapı ve atomsal diziliş, kristal yapılar, amorf yapılar, katı eriyikler, atom hareketleri ve atomsal yayınım, faz dönüşümleri ve faz diyagramları, malzemelerin elektriksel, manyetik, optik ve ısıl özellikleri, metaller, seramikler, kompozit malzemeler, malzeme bilimi ve mühendisliğinde ekonomik, çevresel ve toplumsal konular
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Malzeme Bilimi Ve Mühendisliği WilliamD. Callister, David D. Rethwisch., Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği William F. Smith, Ekonomik Baskı Literatür Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atom ve atomik dizilimleri açıklar. |
ÖÇ02 | Amorf ve kristal yapıları açıklar. |
ÖÇ03 | Faz diyagramlarını sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Malzemelerin elektriksel özellikleri ile temel kavramları açıklar |
ÖÇ05 | Malzemelerin optik özellikleri ile temel kavramları açıklar |
ÖÇ06 | Malzemelerin manyetik özellikleri ile temel kavramları açıklar. |
ÖÇ07 | Malzemelerin ısısal özellikleri ile temel kavramları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atomsal Yapı ve Atomsal Diziliş | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kristal yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Amorf yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Katı eriyikler | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Atom hareketleri ve atomsal yayınım | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Faz dönüşümleri ve faz diyagramları | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Malzemelerin elektriksel özellikleri-1 | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Malzemelerin optik özellikleri-2 | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Malzemelerin manyetik özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Malzemelerin ısısal özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Metaller | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seramikler | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kompozit malzemeler | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Malzeme bilimi ve mühendisliğinde ekonomik, çevresel ve toplumsal konular | Anlatım, Soru-Cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |