Genel Bilgi
Kod | FZK310 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri öğretme ve fiziksel faktörlerden kaynaklanabilecek potansiyel iş kazaları hakkında teknik bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliği hakkında bu alanda çıkarılan ilk kanun ve yönetmeliklerden başlayarak iş sağlığı ve güvenliği alanında yapılanlar bunların hukukla ilgisi ve günümüzde iş kollarındaki isg faaliyetleri
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İş Sağlığı ve Güvenliği, Mustafa Altın-Şakir Taşdemir, Eğitim Yayınevi
Notlar
Ders notları, Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) tarihçesini açıklar. |
ÖÇ03 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kültürünü açıklar. |
ÖÇ04 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) mevzuatını açıklar. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) hizmetlerini açıklar. |
ÖÇ06 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kurullarını açıklar. |
ÖÇ07 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) yönetim sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Kimyasal risk etmenlerini açıklar. |
ÖÇ09 | Biyolojik risk etmenleri açıklar. |
ÖÇ10 | Psiko-sosyal risk etmenleri açıklar. |
ÖÇ11 | Risk yönetimi ve değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ12 | Çalışanlarda risk gruplarını belirler. |
ÖÇ13 | Çalışma ortamının gözetimini yapar. |
ÖÇ14 | İş kazaları ve korunma yöntemlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramları | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) tarihçesi | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kültürü | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) mevzuatı | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) hizmetleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kurulları | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) yönetim sistemleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Derslerin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal risk faktörleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Biyolojik risk etmenleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Psiko-sosyal risk etmenleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Risk yönetimi ve değerlendirme | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Çalışanlarda risk grupları | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çalışma ortamının gözetimi | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İş kazaları ve korunma yöntemleri | Konuyla ilgili verilen notları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derslerin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derslerin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |