Genel Bilgi
Kod | FZK411 |
Ad | Kuantum Fizik Lab. I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kauntum Fiziğinin oluşlmasında temel teşkil eden klasik fiizğin açıklamakta yetersiz kaldığı deneyleri bizattihi gözlemlemek ve sonuçlarını analizlemek
Dersin İçeriği
Deney setleri ve Aletlerin Tanıtımı ve Grup DağıtımıKuantum Fiziğinin Doğum Sancıları isimli sunum.Yayınım ve Soğurma Fotoelektrik Olay h Planck Sabitinin BelirlenmesiEsnek Olmayan Elektron ÇarpışmasıDe Broglıe Hipotezinin Doğrulanması:Elektron KırınımıIsıl Işınım Sistemleri (Stefan-Boltzman Yasası)Termoelektrik OlayElektronların Manyetik Alanda Sapması (e/m Tayini)Atomik Tayf;Telafi Deneyleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kuantum Fizik Lab. I Ders Kitabı
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Fizik ve Kuvantum fiziği arasındaki ayrımı farkeder |
ÖÇ02 | Klasik fizikten kuvantum fiziğine geçiş sınırlarını açıklar |
ÖÇ03 | Kuvantum fizik kanunlarının katı hale uygulamalarını açıklar |
ÖÇ04 | Fotoelektrik olayı kullanarak teknolojik malzemelerin çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ05 | Yayınım ve soğurma kavramları ile yorumlar yapar. |
ÖÇ06 | Elektronların kırınımını açıklar ve bu kavramı yeni ürünler elde etmek için kullanır. |
ÖÇ07 | Stephan Boltzman yasasını ısıl ışınım olayını açıklamakta kullanır |
ÖÇ08 | Elektronların manyetik alan içindeki davranışlarını açıklar ve günlük yaşamdaki olaylarla ilişki kurar. |
ÖÇ09 | Atomik tayfı ölçer ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deney setleri ve Aletlerin Tanıtımı ve Grup Dağıtımı | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
2 | Kuantum Fiziğinin Doğum Sancıları isimli sunum. | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
3 | Yayınım ve Soğurma | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | Fotoelektrik Olay | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | h Planck Sabitinin Belirlenmesi | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
6 | Esnek Olmayan Elektron Çarpışması | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
7 | Eksik Deneylerin Tamamlanması | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Elektron Kırınımı | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Isıl Işınım Sistemleri (Stefan-Boltzman Yasası) | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Termoelektrik Olay | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Elektronların Manyetik Alanda Sapması (e/m Tayini) | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Atomik Tayf; | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | 1 Telafi Deneyleri | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | 2 Telafi Deneyleri | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |