Genel Bilgi
Kod | FZK413 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler programı tamamlamak için okul dışında amaca yönelik bir işletmede staj yaparlar.
Dersin İçeriği
Yaz stajı tecrübesinin sınıf arkadaşları ile paylaşımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğrenci staj defterini dönemin başında teslim edecek.
Notlar
R.A. Serway and R.J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik I: Mekanik, Mekanik Dalgalar, Termodinamik (Palme Yayıncılık, Ankara, 2016)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci; |
ÖÇ02 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini anlama |
ÖÇ03 | Vektör ve skaler nicelikleri tanıyabilme; |
ÖÇ04 | Fizikte kuvvet kavramının anlamını Newton hareket yasaları yardımıyla kavrayabilme |
ÖÇ05 | Yerdeğiştirme, hız ve ivme ile doğrusal hareket kavramları öğrenebilme; |
ÖÇ06 | Toplam mekanik enerjinin tanımını ve fiziksel anlamını öğrenebilme |
ÖÇ07 | Enerji korunumunu kullanarak fizik problemlerini çözebilme; |
ÖÇ08 | Esnek ve esnek olmayan çarpışmalar arasındaki farkları yorumlayabilme; |
ÖÇ09 | Mesleki ve etik sorumluluğu öğrenebilme; |
ÖÇ10 | Kendisine farklı iş alanı seçebilmenin yollarını öğrenir |
ÖÇ11 | Kendisine iş alanı seçer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması birinci hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması ikinci hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması üçüncü hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması dördüncü hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması beşinci hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması altıncı hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 8 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması dokuzuncu hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 9 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması onuncu hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 10 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması onbirinci hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 11 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması onikinci hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 12 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması onüçüncü hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 13 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması ondördüncü hafta | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 14 Staj dönemindeki deneyimlerin sunulması devam | ilgili öğrenci staj deneyimini anlatmak için hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |