ZTP331 Büyükbaş Hayvan Yetiştirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP331
Ad Büyükbaş Hayvan Yetiştirme
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE


Dersin Amacı

lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliği konularını öğretmek.

Dersin İçeriği

lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde süt sığırcılığı, sığır besiciliğine mevcut yetiştirme sistemleri, sığır barınakları, sığır ırkları , dış yapı özellikleri ve kültür ve yerli sığır ırkları ile sütün oluşumu, süt üretimi, süt kalitesi, süt verim ve miktarını etkileyen faktörler ile pratik yetiştirme işlerine ait bilgileri bugünkü yetiştiricilik sistemlerinde kullanarak Türkiye tarımın geleceğinde önemli yer alan sığır yetiştiriciliği yapan işletmelerde uygulamalarına olanak sağlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul gerekmiyor

Kaynaklar

Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Şekerden, Ö., Özkütük, K., 1997. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitabı C-122

Notlar

Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Şekerden, Ö., Özkütük, K., 1997. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitabı C-122


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyada yetiştirilen önemli sığır ırklarını tanır
ÖÇ02 Türkiye de yetiştirilen sığır ırklarını tanır
ÖÇ03 Süt sığırı ırklarının morfolojik ve fizyolojik karakterlerini bilir
ÖÇ04 Sürü kompozisyonu ve bölme gereksinmeleirni hesaplar
ÖÇ05 Sığırlarda üreme, döl verimi,konularını bilir.
ÖÇ06 Sığırlarda süt verimi konularını bilir.
ÖÇ07 Sığırlarda süt verimi konularını bilir.
ÖÇ08 Sığırlarda üet verimi konularını bilir.
ÖÇ09 Hayvan ıslahı, yetiştirme sistemleri ve seleksiyonu bilir.
ÖÇ10 Sürü sağlık koruma uygulamalarını bilir
ÖÇ11 Süt sığırı yetiştiriciliği sistemlerini, süt verimi ve süt kalitesini bilir
ÖÇ12 Dişten yaş tayini göğüs çevresinden canlı ağırlık tahmini yapar
ÖÇ13 buzağı büyütme ve düve yetiştirme işlerini bilir
ÖÇ14 Sığır besiciliği, et tipi sığır ve kondüsyon puanlaması ile besi hayvanı seçimi, besi sonu tespiti konularında bilgi sahibi olur
ÖÇ15 sığır yetiştiriciliği konularını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sığırcılığın önemi, dünyada ve yurdumuzda sığırcılığın sayısal ve yapısal durumu, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yerli sığır ırkları ve önemli süt ve et kültür ırkı sığrı ırkları, verim ve morfolojik özellikleri, verim yönüne göre tip özellikleri Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Süt sığırcılığında kullanılan barınaklar, sığır refahı ve barınak özellikleri sıcak ve soğuk stresi Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Buzağı bakım ve idaresi, süt içirme doğum sonrası buzağı bakımı, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Memenin anatomik yapısı, memede sütün oluşması ve laktasyon, sütün miktar ve bileşimini etkileyen faktörler Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sağım ve sağım şekilleri, sağım yeri şekilleri, sağım makineleri kullanımı, sağım hiyjeni, , Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sağım ve sağım şekilleri, sağım yeri şekilleri, sağım makineleri kullanımı, sağım hiyjeni, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Süt verim hesaplama yöntemleri, süt verimi düzeltmeleri, damızlık değer tahmini, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Süt sığırlarında yetiştirme sistemlerini ve seleksiyon Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sığır besiciliği, et tipi sığır ve vücut kondüsyon puanlaması Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 besi hayvanı seçimi, besi sonu tespiti Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kayıtların değerlendirilmesi, Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sürü sağlık koruma uygulamaları Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bölgede yaygın hastalıklar ve sürü sağlık koruma uygulamaları Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS