ZTP101 Botanik

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP101
Ad Botanik
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI


Dersin Amacı

Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine temel botanik bilgisini ve kullanım alanlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerin kimyasal bileşikleri; bitki hücrelerinin yapısı, şekli, görevleri; bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler; sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim dokusu, salgı dokusu; vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak; generatif organlar, çiçek, meyve, tohum; büyük bitki grupları; bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Öğretim Elemanı Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlılar dünyasını, ve Botanik bilimlerini sınıflandırır.
ÖÇ02 Bitkilerin kimyasal yapısını oluşturan bileşiklerin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavrar.
ÖÇ03 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel farklarını açıklar.
ÖÇ04 Hücre organellerini ve fonksiyonlerını kavrar.
ÖÇ05 Bitkisel dokuların yapısını ve fonksiyonlarını kavrar.
ÖÇ06 Bitkisel organların anatomik ve morfolojik özelliklerini açıklar.
ÖÇ07 Bitkilerdeki büyüme-gelişme ve hareket olaylarını kavrar.
ÖÇ08 Bitki genetiğinin temel kavramlarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoloji ve canlılık, Botanik biliminin alt dalları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitkilerin kimyasal yapısı ve inorganik bileşikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Organik bileşikler (karbonhidratlar, yağlar) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Organik bileşikler (proteinler, nükleik asitler, sekonder metobolitler) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel özellikleri; Hücre çeperi ve işlevi; Hücre membranı ve işlevi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hücre organelleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hücre bölünmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Meristematik dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Daimi dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kök ve gövdelerin morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yaprakların morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bitki generatif organlarının morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bitkilerde büyüme-gelişme ve hareket olayları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS