IMT215 Üst Yüzey İşlemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT215
Ad Üst Yüzey İşlemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN


Dersin Amacı

Ağaç malzeme ile üretilen mobilya ve dekorasyon elemanlarına uygulanan üstyüzey işlemlerinin tanıtımını ve uygulama yöntemlerinin öğretilmesi. Süsleme tekniklerinin çeşitleri ve nasıl yapıldığının tanıtılması, boya ve vernik üretiminin nasıl ve hangi maddelerden yapıldığının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Üst yüzey işlemlerini tanıma ve amaçları. Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi. Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması ve renk açma işlemleri. Ağaç boyaları, koruyucu katman

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-) Ağaç İşlerinde Üstyüzey İşlemleri-I, Prof. Dr. Abdullah Sönmez, Gazi Üniversitesi Yayınları 2-) Ağaç İşlerinde Üstyüzey İşlemleri-II, Prof. Dr. Abdullah Sönmez/Yrd.Doç.Dr. Mehmet Budakçı, Gazi Üniversitesi Yayınları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üst yüzey işlemlerinin tanımını ve amacını kavrar.
ÖÇ02 Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisini açıklar.
ÖÇ03 Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlar.
ÖÇ04 Renklendirme işlemlerinin teknik yönünü açıklar.
ÖÇ05 Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerini uygular.
ÖÇ06 Koruyucu katman tanımı ve önemini kavrar.
ÖÇ07 Film oluşumunun esaslarını tanımlar.
ÖÇ08 Renk açma işlemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Renk açma işlemleri ve uygulaması Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Renklendirme işlemlerinin teknik yönü Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. Koruyucu katmanın tanımı ve önemi Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Film oluşumunun esasları Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Vernik sistem çeşitleri Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 1. Vernik sistemleri Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 2. Vernik sistemleri Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Vernik atölyelerinin çeşitleri Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1. Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 2. Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi Dersin haftalık notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS