Genel Bilgi
Kod | TBP430 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tasarım |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK TOKLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FARUK TOKLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla Bitkileri alanında ekimden üretim sürecine kadar olan sürecin tasarım ve planlamasını öğretir.
Dersin İçeriği
Tarla Bitkileri alanında üretim deseni planlanması, bölge, iklim ve ekolojik koşullara uygun tarla bitkileri ürün desenlerinin oluşturulması, tarla bitkilerinin ekiminden pazarlama sürecine kadar olan sürecin tasarlanması, proje oluşturulması konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Tarla Bitkilerinde Tasarım Ders Notu
Notlar
Güncel Bilimsel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla Bitkilerini tanır. |
ÖÇ02 | Tarla Bitkilerinin ekim nöbetinde tasarımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarla Bitkilerinde uygulanabilecek alternatif ürün desenlerinin tasarımını öğrenir. |
ÖÇ04 | İklim, toprak ve ekolojik koşullara uygun tarla bitkileri üretim sistemlerinin tasarımını öğrenir. |
ÖÇ05 | Ekim nöbeti kavramını öğrenir. |
ÖÇ06 | Tarla Bitkilerinde Ekonomik karlılık için yaklaşımları ve uygun tasarımları öğrenir. |
ÖÇ07 | Tarla Bitkilerinin yetiştirilme ve pazarlanması konusunda proje tasarımını öğrenir. |
ÖÇ08 | Ara Sınav |
ÖÇ09 | Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekim alanı ve üretimi yönünden projeksiyon tasarımını öğrenir. |
ÖÇ10 | Tarla Bitkilerinin dünyada ve ülkemizde tüketim projeksiyonu tasarımını öğrenir. |
ÖÇ11 | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği yönünden tasarım yapmayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Tarla Bitkilerinin sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği yönünden öneminin tasarımını yapar. |
ÖÇ13 | Tarla Bitkilerinin endüstriyel üretimine yönelik tasarımını yapar. |
ÖÇ14 | Akıllı tarım sistemlerinin tarla bitkilerinde uygulama olanaklarını ve tasarımını öğrenir. |
ÖÇ15 | Tarla bitkilerinde güncel gelişmelerin takibi ve analitik yaklaşımlarla yeni tasarımlarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Tarla Bitkileri, Tarla Bitkilerinin Gruplandırılması | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tarla Bitkilerinde uygulanabilecek ekim nöbeti sistemleri ve uygulamaları | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tarla bitkilerinde alternatif ürün sistemlerinin uygulanması | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bölgesel iklim ve ekolojik koşullara göre uygun ürün desenlerinin oluşturulması | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tarla bitkileri yetiştirciliğinde uygun ekim nöbeti ve üretim sistemleri | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tarla bitkilerinde ekonomik yönden üretim desenleri | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve pazarlaması | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tarla bitkilerinde ekim alanı ve üretim planlaması | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tarla Bitkilerinin tüketim alanları ve tasrımı | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliğinin temel ilkeleri | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tarla Bitkilerinin sürdürülebilir tarım yönünden tasarımı | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tarla Bitkilerinin endüstriyel üretim yönünden tasarımı | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tarla Bitkileri üretiminde akıllı tarım sistemlerinin kullanımı | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tarla bitkilerinde analitik düşünme ve tasarım modelleri | Ders notu, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |