GZS407 DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS407
Ad DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dijital medyada içerik yönetimi konusundaki gerekli bilgi ve beceri setlerini kazandırmaktır. Dijital medya ile birlikte ortaya çıkan yeni iş modelleri, hikaye anlatım teknikleri ve içerik yönetimi konuları örnek vaka analizleri ile incelenir.

Dersin İçeriği

Derste dijitalleşme ile birlikte gazetecilik alanında ortaya çıkan yeni iş modelleri incelenir. Kitle kaynak fonlama ve yeni iş modelleri dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden tartışılır. Dijital hikaye ve transmedya hikaye anlatım teknikleri incelenir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamacılığı (SEM) Google Analytics üzerinden incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notu Abbate, J. (2014) “İnternetin Popülerleşmesi” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.472-478)

Notlar

Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gazetecilik alanındaki yeni iş modellerini tanır.
ÖÇ02 Dijital medyadaki iş modellerini tanır.
ÖÇ03 Dijital hikaye anlatır ve geliştirir.
ÖÇ04 Dijital medya uzmanlarının ve yöneticilerinin görevlerini tanır.
ÖÇ05 Dijital medya şirketlerinde etkili liderlik ve karar alma süreçlerindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilir.
ÖÇ06 Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı için gerekli olan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ07 Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı raporlarını analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması. Dijital medya yöneticilerinin görev ve becerilerinin tanıtılması. Ön hazırlık gerekmiyor. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Küresel dijital medya raporları Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gazetecilikte yeni iş modelleri. Reuters Institute Digital News Report 2020. Nic Newman with Richard Fletcher, Anne Schulz, Simge Andı, and Rasmus Kleis Nielsen Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kitle kaynak fonlaması ve iş modelleri Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dijital hikaye anlatımı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Transmedya hikaye anlatımı ve iş modelleri Pratten, R. (2011). Getting started in transmedia storytelling. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital medyada içerik yönetimi - Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Arama motoru optimizasyonu (SEO) I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Arama motoru optimizasyonu (SEO) II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Arama motoru pazarlaması (SEM) I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Arama motoru pazarlaması (SEM) II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 12:13