Genel Bilgi
Kod | GZS407 |
Ad | DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital medyada içerik yönetimi konusundaki gerekli bilgi ve beceri setlerini kazandırmaktır. Dijital medya ile birlikte ortaya çıkan yeni iş modelleri, hikaye anlatım teknikleri ve içerik yönetimi konuları örnek vaka analizleri ile incelenir.
Dersin İçeriği
Derste dijitalleşme ile birlikte gazetecilik alanında ortaya çıkan yeni iş modelleri incelenir. Kitle kaynak fonlama ve yeni iş modelleri dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden tartışılır. Dijital hikaye ve transmedya hikaye anlatım teknikleri incelenir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamacılığı (SEM) Google Analytics üzerinden incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notu Abbate, J. (2014) “İnternetin Popülerleşmesi” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.472-478)
Notlar
Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gazetecilik alanındaki yeni iş modellerini tanır. |
ÖÇ02 | Dijital medyadaki iş modellerini tanır. |
ÖÇ03 | Dijital hikaye anlatır ve geliştirir. |
ÖÇ04 | Dijital medya uzmanlarının ve yöneticilerinin görevlerini tanır. |
ÖÇ05 | Dijital medya şirketlerinde etkili liderlik ve karar alma süreçlerindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilir. |
ÖÇ06 | Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı için gerekli olan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanabilir. |
ÖÇ07 | Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı raporlarını analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması. Dijital medya yöneticilerinin görev ve becerilerinin tanıtılması. | Ön hazırlık gerekmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Küresel dijital medya raporları | Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gazetecilikte yeni iş modelleri. | Reuters Institute Digital News Report 2020. Nic Newman with Richard Fletcher, Anne Schulz, Simge Andı, and Rasmus Kleis Nielsen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kitle kaynak fonlaması ve iş modelleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dijital hikaye anlatımı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Transmedya hikaye anlatımı ve iş modelleri | Pratten, R. (2011). Getting started in transmedia storytelling. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Dijital medyada içerik yönetimi - Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Arama motoru optimizasyonu (SEO) I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Arama motoru optimizasyonu (SEO) II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Arama motoru pazarlaması (SEM) I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Arama motoru pazarlaması (SEM) II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |