ZTP310 Hayvan Besleme Biyokimyası ve Fizyolojisi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP310
Ad Hayvan Besleme Biyokimyası ve Fizyolojisi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. UĞUR SERBESTER


Dersin Amacı

Tek ve çok mideli hayvanlarda sindirim sistemlerini öğretmek, besin maddeleri ve metabolizmaları hakkında bilgi vermek, mineral, vitamin ve hormonları öğretmek, kan fizyolojisini öğretmek

Dersin İçeriği

Tek ve çok midelilerde sindirim sistemleri, proteinler ve metabolizmaları, yağlar ve metabolizmaları, karbonhidratlar ve metabolizmaları, mineral ve vitaminler, hormonlar, kan fizyolojisi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalikları (8. Baskı, Uğurer Yayınları)

Notlar

Özen, N. 1994. Hayvan Besleme Biyokimyası. Akdeniz Üniv. Ziraat Fakültesi. Zootekni Bölümü. Antalya.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çiftlik hayvanlarındaki farklı sindirim sistemlerini tanır
ÖÇ02 Besin maddeleri ve metabolizmalarını bilir
ÖÇ03 Hormonlar ve kan fizyolojisini bilir
ÖÇ04 Vitamin ve mineralleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tek ve çok midelilerde sindirim sistemi Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Su ve pH Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Amino asitler ve peptidler Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Enzimler Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Proteinler ve metabolizmaları Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yağların biyosentezi ve oksidasyonları Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yağlar Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yağların taşınması ve depolanmaları Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Karbonhidratlar Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Glukoneojenez Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Mineraller Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Vitaminler Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hormonlar Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kan fizyolojisi Öğretim elamanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS