IBT208 Mikrodenetleyiciler

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT208
Ad Mikrodenetleyiciler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TAMER DOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TAMER DOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencinin, mikrodenetleyiciler ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mikroişlemciler, Mikrodenetleyici Programlama Kartı, Mikrodenetleyici Programlama Editörü, Göstergeler, Giriş Çıkış Elemanlarını Denetlemek, Kesme Denetimi, Çevrim Denetimi, Haberleşme

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunamamaktadır.

Kaynaklar

Mikroişlemciler ve Assembly Dili, Seçkin Yayınları; PIC Mikrodenetleyiciler, Ekin Basım Yayın

Notlar

Mikrodenetleyici Programlama ve Assembler Nobel Akademik Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
ÖÇ02 Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖÇ03 Donanım kataloglarına ve baskı devre hazırlama standartlarına uygun olarak mikrodenetleyici programlama kartını yapabilir.
ÖÇ04 Mikro denetleyiciyi programlamaya hazırlar.
ÖÇ05 Programlama kartı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroişlemciler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikrodenetleyiciler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Von Neuman mimarisi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Harward Mimarisi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Princreton Mimarisi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mikroişlemci mimarileri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 CISC/RISC Mimarileri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 MCU elemanları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 G/Ç portlar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bağlantı tipleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Clock düzeni Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mikroişlemci ile mikrodenetleyicinin karşılaştırılması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Programlama devre kartı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Mikrodenetleyici ayak bağlantıları, Montaj ve lehimleme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl sonu sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:05