Genel Bilgi
Kod | BDMS203 |
Ad | Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğretmen adaylarına okul dışı öğrenme ortamları ve kullanımları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda beden eğitimi öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, Spor Kulüpleri, Egzersiz laboratuvarları, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemini bilir |
ÖÇ03 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, tekniklerini bilir. |
ÖÇ04 | Öğretim materyallerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlar. |
ÖÇ06 | Okul dışı öğrenme etkinliklerini uygular ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Okul Dışı Ortamlarda öğretim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği ve öğretim materyalleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
5 | Müzeler, Müze Kavramı ve çeşitleri, Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları, Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM), Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı, BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
7 | Hayvanat Bahçeleri, Türkiye’deki Önemli Hayvanat, Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı, Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
9 | Botanik Bahçeleri ve Herbaryum, Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri, Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı, Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
10 | Bilim şenlikleri ve Bilim kampı, Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı, Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
11 | Planetaryumlar, Planetaryum kavramı, Planetaryumların amacı ve önemi, Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar, Eğitimde Planetaryumların kullanımı, Planetaryum gösterileri ve içerikleri, Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
12 | Milli Parklar, Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı, Türkiye’deki Önemli Milli Parklar, Eğitimde Milli Parkların kullanımı, Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
13 | Akvaryumlar, Türkiye’deki Akvaryumlar, Eğitimde Akvaryumların kullanımı, Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
14 | Doğa Eğitimleri, TÜBİTAK Doğa Eğitimleri, Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
15 | Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |