BDMS203 Okul Dışı Öğrenme Ortamları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS203
Ad Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarına okul dışı öğrenme ortamları ve kullanımları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda beden eğitimi öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, Spor Kulüpleri, Egzersiz laboratuvarları, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemini bilir
ÖÇ03 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, tekniklerini bilir.
ÖÇ04 Öğretim materyallerini geliştirir.
ÖÇ05 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlar.
ÖÇ06 Okul dışı öğrenme etkinliklerini uygular ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Okul Dışı Ortamlarda öğretim Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği ve öğretim materyalleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Müzeler, Müze Kavramı ve çeşitleri, Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları, Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM), Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı, BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hayvanat Bahçeleri, Türkiye’deki Önemli Hayvanat, Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı, Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Botanik Bahçeleri ve Herbaryum, Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri, Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı, Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bilim şenlikleri ve Bilim kampı, Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı, Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Planetaryumlar, Planetaryum kavramı, Planetaryumların amacı ve önemi, Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar, Eğitimde Planetaryumların kullanımı, Planetaryum gösterileri ve içerikleri, Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Milli Parklar, Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı, Türkiye’deki Önemli Milli Parklar, Eğitimde Milli Parkların kullanımı, Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Akvaryumlar, Türkiye’deki Akvaryumlar, Eğitimde Akvaryumların kullanımı, Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğa Eğitimleri, TÜBİTAK Doğa Eğitimleri, Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS