Genel Bilgi
Kod | BDNS403 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporda İletişim Becerileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ)
Notlar
İletişimÇatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim disiplinini oluşturan konuları öğrenir. |
ÖÇ03 | İletişim ile ilgili örnek olayları analiz eder. |
ÖÇ04 | İletişim becerilerinin spor ortamlarındaki yararlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde olmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelerine uygun bir şekilde davranmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş (Temel Kavramlar) | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçsel İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim için varoluşun boyutları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlişki paradigmaları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim türleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sözsüz İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kitle İletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile İçi İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Spor eğitim ve öğretim süreci | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Empatik iletişim süreci | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Antrenör sporcu arası iletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor ve İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |