Genel Bilgi
Kod | GRS204 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik konusunda bilgi ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişimciliğin Önemi, Gelişimi ve Kavramı, Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler, Türkiye'de Girişimcilik Olgusu, Kadın Girişimcilik, Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri , Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Girişimcilik ders notları, Berfu Gelen
Notlar
1-Girişimcilik, Mehmet Güven, Ekin Yayınevi 2-Girişimcilikte Temel Prensipler, Mehmet Naci Efe, Umuttepe Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Girişimcilerin karşılaşacağı sorunları açıklar. |
ÖÇ03 | İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Kadın Girişimcilerin karşılaşabilecekleri sorunları açıklar. |
ÖÇ06 | Girişimci, yönetici ve lider arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiye'de ve dünyadaki girişimciliği açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Girişimcilikte Liderlik ve Yöneticilik Niteliklerinin Önemi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye'de Girişimcilik Olgusunun Genel Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cumhuriyet Döneminde Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kadın Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye'de Girişimciliğin Dünyadaki Gelişme Trendleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiye'de Yeni Girişimci Adaylarına Öneriler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Girişimcilik Türleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İş Yeri Kuruluş İşlemleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İşletmenin Kuruluş Yeri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |