Genel Bilgi
Kod | ELT274 |
Ad | Sensörler ve Dönüştürücüler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders te her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sıcaklık algılayıcıları, nem algılayıcıları, hız algılayıcıları, titreşim algılayıcıları, konum algılayıcıları, yaklaşım(yakınlık) algılayıcıları, basınç algılayıcıları, akış algılayıcıları, seviye algılayıcıları, darbe (kuvvet) algılayıcıları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Prof. Dr. Osman GÜRDAL, Seçkin Yayınevi, 2012.
Notlar
Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir uygulama için sensör seçim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sıcaklık algılayıcılarının ölçüm sahası, hassasiyeti, tepki hızı gibi ölçüm karakteristiklerini kıyaslar. |
ÖÇ03 | Ölçülen fiziksel ortam değişkenine göre kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sıcaklık algılayıcılarının kurulumunu yapar. |
ÖÇ05 | Nem algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ06 | Nem algılayıcılarının çalışma prensibini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Hız algılayıcılarının çalışma prensiplerini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Hız algılayıcıları kurulumunu yapar |
ÖÇ09 | Titreşim algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ10 | İvme algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ11 | Konum algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ12 | Yaklaşım algılayıcı olarak kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ13 | Yaklaşım algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ14 | Basınç algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ15 | Akış algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ16 | Seviye algılayıcıları arıza tespiti ve kurulumunu yapar. |
ÖÇ17 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kurulumunu yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sıcaklık Algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sıcaklık Algılayıcıları kullanılan örnek devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nem algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hız algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Titreşim algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İvme algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Konum algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaklaşım algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yaklaşım algılayıcıları kullanılan örnek devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Basınç algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akış algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Seviye algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kullanılan devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |