Genel Bilgi
Kod | ELT268 |
Ad | Mikrodenetleyici Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme işlemlerini yapabilmesi, mikrodenetleyiciler için çevre birimleri tasarlayabilmesi, Mikrodenetleyiciler ile eeprom ve seri iletişim hakkında bilgi sahibi olması, mikrodenetleyiciler ile motor sistemlerini kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Analog işlemler, çevresel donanımlar, habeleşme protokolleri, sensör uyglumaları, ekran uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mahir Can KAÇAR Ders notu
Notlar
Arduino ile Pratik Uygulamalar - Mustafa KARAKAŞ- dikeyeksen yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme yapar ve uygular |
ÖÇ02 | Mikrodenetleyiciler için gerekli çevre birim donanımlarını tasarlar |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyiciler ile çevre birimlerini haberleştirir |
ÖÇ04 | Mikrodenetleyiciler ile elektrik ve elektronik elemanları kontrol eder. |
ÖÇ05 | LCD ekran kullanımını kavrar |
ÖÇ06 | Mikrodenetleyiclerle çözülebilecek sorunlar için program hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
2 | Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
3 | Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
4 | Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
5 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
6 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
7 | Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | |
9 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
10 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
11 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
12 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
13 | Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
14 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
15 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |