ELT268 Mikrodenetleyici Uygulamaları

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT268
Ad Mikrodenetleyici Uygulamaları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme işlemlerini yapabilmesi, mikrodenetleyiciler için çevre birimleri tasarlayabilmesi, Mikrodenetleyiciler ile eeprom ve seri iletişim hakkında bilgi sahibi olması, mikrodenetleyiciler ile motor sistemlerini kullanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Analog işlemler, çevresel donanımlar, habeleşme protokolleri, sensör uyglumaları, ekran uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mahir Can KAÇAR Ders notu

Notlar

Arduino ile Pratik Uygulamalar - Mustafa KARAKAŞ- dikeyeksen yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme yapar ve uygular
ÖÇ02 Mikrodenetleyiciler için gerekli çevre birim donanımlarını tasarlar
ÖÇ03 Mikrodenetleyiciler ile çevre birimlerini haberleştirir
ÖÇ04 Mikrodenetleyiciler ile elektrik ve elektronik elemanları kontrol eder.
ÖÇ05 LCD ekran kullanımını kavrar
ÖÇ06 Mikrodenetleyiclerle çözülebilecek sorunlar için program hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi
12 Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS